Izvor: HINA, Foto: Dailymail

Arheologija i paleontologija

Fosili stari 1.6 milijardi godina mogli bi biti najstarije biljke

Fosili pronađeni u Indiji, stari 1.6 milijardi godina i nalik crvenim algama mogli bi biti najstarije biljke na svijetu, objavili su znanstvenici koji će zbog tog otkrića možda morati izmijeniti vrijeme pojave života na zemlji.

Istraživači su u utorak te majušne, višestanične fosile opisali kao dvije vrste crvene alge koje su živjele u plićacima zajedno s bakterijama.

Dosad se najstarijim biljkama na Zemlji smatralo 1.2 milijarde godina stare fosile crvenih algi pronađene na kanadskom Arktiku.

Stručnjaci kažu da oblik fosila odgovara crvenoj algi, primitivnoj biljci koja se danas može naći na koraljnim grebenima. Jedan njezin oblik, poznat kao nori, uobičajeni je sastojak sušija.

“Suši se mogao spraviti prije 1.6 milijardi godina”, našalila se Therese Sallstedt, geobiologinja iz Švedskog prirodoslovnog muzeja koja je vodila studiju objavljenu u znanstvenom časopisu PLOS Biology.

Zemlja je nastala prije oko 4.5 milijardi godina. Dokazi upućuju na to da se život pojavio u obliku morske bakterije prije oko 3.7 do 4.2 milijarde godina. Tek puno kasnije u prapovijesnim morima pojavile su se biljke i naposlijetku životinje.

Fosili su pronađeni u sedimentnim stijenama bogatima fosfatima u Chitrakootu u središnjem dijelu Indije. Ti drevni ostaci sadrže unutarstanične strukture koje su možda bile dijelovi mehanizma fotosinteze, procesa kojim biljke pretvaraju sunčevu svjetlost u kemijsku energiju.

Nuspojava fotosinteze je kisik, pa je pojava biljaka pomogla u stvaranju kisika u atmosferi bez kojega život na Zemlji ne bi bio moguć.

1. Selver Burekovic

ožujak 15, 2017 kod 10:24 am

Sta to danasnjoj nauci moze pomoci?

• Vedran Ožir

ožujak 15, 2017 kod 10:51 am

Za bolje razumijevanje nastanka života i svijeta u kojem živimo?

2. Edi

ožujak 15, 2017 kod 11:35 am

Znanost ima “možda” u naslovu. Najs. Jeste znanost ili vam Zrinka K. piše članke?

• Ante Šimić

ožujak 15, 2017 kod 11:39 am

novi svjetski poredak

• Edi

ožujak 15, 2017 kod 11:40 am

Novi hrvatski isprdak

• Ante Šimić

ožujak 15, 2017 kod 11:51 am

ej ej lakše malo

• Edi

ožujak 15, 2017 kod 11:52 am

Joj da sori, da se naši možda znanstvenici možda ne uvrijede. Možda.

3. Vesna Lokar