Foto: Pixabay

Arheologija i paleontologija

Fosili u Maroku stari 300.000 godina preokrenuli razumijevanje porijekla čovjeka

Razumijevanje porijekla čovjeka preokrenulo se naglavačke otkrićem fosila u marokanskom nalazištu Jebel Irhoud Maorku, koji su nekih 100.000 godina stariji od bilo kojih dosad pronađenih ostataka naše vrste.

Znanstvenici su u pećini Jebel Irhoud u Maroku pronašli fosilizirane kosti homo sapiensa stare 315.000 godina, što bi moglo promijeniti povijest čovjeka. Prva novost je da su ove kosti daleko starije – najstarije dosad pronađene kosti homo sapiensa su iz današnje Etiopije i stare su između 160 i 195 tisuća godina.

Druga je mjesto pronalaska – dosad se mislilo da je istočna Afrika kolijevka čovječanstva iz vremena prije otprilike 200.000 godina te da su svi moderni ljudi potekli od te populacije.

Foto: Shannon McPherron, MPI EVA Leipzig

Ovaj pronalazak iz zapadne Afrike sugerira da je homo sapiens puno stariji te da se raširio po Africi čak 100-tinjak tisuća godina ranije, što afričku priču naše vrste čini mnogo kompleksnijom nego što smo mislili.

https://geek hr/znanost/clanak/fosili-u-maroku-stari-300-000-godina-preokrenuli-razumijevanje-porijekla-covjeka/

1. Mirza Bihorac

lipanj 8, 2017 kod 10:15 am

a sta je pica o majmunima ??

2. Munir Husicic

lipanj 8, 2017 kod 10:24 am

Čudi me da je ovo pusteno u javnost,tim koji je radio na ovome sigurno je u avionu iznad oceana koji ce slucajno bez goriva ostati.

3. Drago Majetić

lipanj 8, 2017 kod 10:30 am

Jokicu ti si jedini od majmuna.

4. Martin Suvalj

lipanj 8, 2017 kod 10:35 am

Jedna vrsta ljudi je evoluirala od majmuna, (dokazano) dok izgleda druga je vanzemaljska vrsta ljudi..Nešto kao u BSG(end of line),ali genetski markeri svih biča na ovoj planeti su 80%+ slični.. tako da… neznam ni ja sam. Ovo su moja nagađanja.

• Vedran Ožir

lipanj 8, 2017 kod 11:55 am

Kako je moguće križati vantemaljsku vrstu sa zemaljskom?

Nije moguće križanje pasa i vukova osim valjda marginalnih slučajeva a oba potječu od istog pretka.

• Natko Bajić

lipanj 8, 2017 kod 2:20 pm

Za psa i vuka si ipak u krivu, jer su prakticki iste vrste. Mogu i jako srodni sisavci, nesto dalji imaju neplodne potomke, znaci marginalni slucajevi. Vanzemaljska za zemaljskom sigurno ne bi mogla.

• Martin Suvalj

lipanj 8, 2017 kod 2:24 pm

Zar ne, svatate da je moguče da ae razvio zivot indetcno kao kod nas, sa indetičnim(jako sličnim genetskim kodom/ cromosonima), kazem moguče, a ne da je ato posto tako, isto tako da mozda postoji više evolucija covijeka, od majmuna, ovisno o položaju boeavka prvobitnih ljudi… koliko unam pametujemo a u biti ipak malo znamo.

• Martin Suvalj

lipanj 8, 2017 kod 2:26 pm

A da pas /vuk su jako slični, kako kaze Natko , gotovo isti…ima još takvih vrsta zivotinja koje su slične.

• Krunoslav Vuljanko

lipanj 8, 2017 kod 2:42 pm

Ono ,kad nešto objašnjavaš a neznaš ni osnove pravopisa,lol

lipanj 9, 2017 kod 6:41 am

Martin Suvalj ne, Martine, nije moguće.

5. Branislava Dimitrijevic

lipanj 8, 2017 kod 10:46 am

Sav zivi svet na ovoj planeti je genetski inzenjering vanzemaljaca

6. Štefan Turk

lipanj 8, 2017 kod 10:48 am

I šta če nato reč,Adam i Eva?

7. Aleksandar Jurić

lipanj 8, 2017 kod 11:16 am

Kakvi idiotski komentari! 300000 godina u odnosu na prije prihvaćenih 200000 godina u evolucijskom smislu ne pravi nikakvu razliku, jer evolucija često zahtjeva i duže procese promjene. Krokodili i ajkule su tu već milionima godina manje više takvi kakvi jesu. Ovo unosi promjene samo u antropologiji, razumjevanju pojave i širenja savremenog čovjeka.

8. Bojan Jandrić

lipanj 8, 2017 kod 1:35 pm

Pa jebel’ Irhoud Maorku?

9. Krunoslav Vuljanko

lipanj 8, 2017 kod 2:40 pm

tko je jebal Maorku?

10. Buki St

lipanj 8, 2017 kod 3:40 pm

Josipa Marinov

11. Benic Jasmin

lipanj 8, 2017 kod 4:50 pm

Kako su tada ljudi živjeli bez religija..jesu se klali zbog toga??

12. Emir Hasić

lipanj 8, 2017 kod 10:21 pm

Nema ništa slučajnoga , ne postoji savršeni univerzum sam od sebe , postoji savršeni Stvoritelj koji sve savršeno i sa razlogom stvara i u vremenu održava , koja evolucija i ostale nebuloze !?

lipanj 9, 2017 kod 6:43 am

Što je savršeno u tome da ne možeš sintetizirati c vitamin? A u cističnoj fibrozi i Down sindromu? O ostalom ćemo kad savladaš biologiju iz osnovne škole.

13. Luca