Bakterije i virusi

H1N1 i Streptoccocus – smrtonosni koktel

Prisutnost Streptococcusa pneumoniae u uzorcima dobivenim u klinikama i prostorijama hitne pomoći može pomoći predviđanju težih posljedica pri oboljenju od pandemijskog virusa gripe H1N1.

Dekodiranje cjelokupnog genoma virusa H1N1 kod pacijenata koji su imali teže simptome bolesti pokazali su da virulentnost virusa nije rezultat evolucije prema agresivnijem fenotipu virusa. No, istraživanja su pokazala jaku korelaciju između povišenog rizika ozbiljnog oboljenja i prisutnosti Streptococcus pneumoniae.

Znanstvenici u Argentini su pregledali primjerke sakupljene sa 199 pacijenata oboljelih od virusa H1N1. Od tih 199, 39 slučajeva pokazivalo je ozbiljne simptome oboljenja. Usporedbom sekvenci virusa iz Argentine, koji se pokazao posebno smrtonosan, sa virusima svinjske gripe iz drugih dijelova svijeta pokazalo se da teška klinička oboljenja nisu rezultat mutacije virusa. Otkriveno je također da rizik oboljenja nije bio u uskom odnosu sa kroničnim oboljenjima, pretilosti ili astmom, ali je dijagnosticirana prisutnost S. pneumoniae u većini slučajeva ozbiljnih komplikacija uzrokovanih infekcijom virusom svinjske gripe.

Iako je prisutnost S. pneumoniae povezana sa komplikacijama i smrtnim slučajevima u prijašnjim pandemijama virusnih infekcija, ovo istraživanje je prvo do sada koje je dokazalo da S. pneumoniae može itekako utjecati na kliničku sliku oboljelih od infekcije virusom gripe, u ovom slučaju H1N1.

Implikacije ovog znanstvenog otkrića su višestrane. Bitno je da se na ovaj način mogu brže odrediti posebno osjetljivi slučajevi infekcije te efikasnije krenuti u njegu teško oboljelih. Znanstvenici tvrde kako još nije sigurno radi li se o svim sojevima S. pneumoniae ili samo nekima, te da će daljnja istraživanja prikazati precizniju sliku povezanosti ove bakterije sa teškim kliničkim slikama virusnih oboljenja ovoga tipa.

Izvor:  sciencedaily.com