Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Hrvatska u znanosti

Hrvatski električni superautomobil krenuo u pohod na strana tržišta

Prvi put u povijesti Hrvatska izvozi automobil. I to kakav! Prvi superautomobil na struju na svijetu. Uspjelo je to Mati Rimcu, mladom samoborskom inovatoru i vlasniku tvrtke Rimac Automobili, s nepunih 25 godina.

Njegov prvi svjetski superautomobil na struju izrađen na temelju prototipa Concept One kupila je jedna španjolska automobilska tvrtka.

Cijena? Kao i mnogo stvari u ovakvim projektima, nije javna, ali zna se da je otprije istaknuta početna cijena 750.000 eura. Na automobilu je, osim 20 zaposlenika Rimac Automobila, radilo i najmanje stotinu kooperanata, a gotovo svi dijelovi su izrađeni u Hrvatskoj. Usto je ugledna američka medijska kuća Bloomberg uvrstila njegov superautomobil sa 1088 KS koji do stotke stiže za samo 2,8 s na listu “Događaji i ljudi 2012.”.

– Mnogo nam znači to međunarodno priznanje jer smo potpuno orijentirani na izvoz. Lani smo dobili i potvrdu za naših pet Guinnessovih rekorda i službeno postali vlasnici najbrže ubrzavajućeg električnog automobila na svijetu. Ove su nam godine u posjeti bili novinari CNN-a, na kojem je emitiran trominutni prilog, a nedavno je kod nas bila ekipa iz uglednog tehnološkog magazina Wired – kaže Mate Rimac o protekloj godini.

Ali nije sve bilo tako ružičasto u 2012., u lipnju je čak, kako kaže, mislio odustati od svega.

– Da, stanje je bilo vrlo loše, ali srećom smo uspjeli dogovoriti nekoliko poslova i izvan proizvodnje automobila. Primjerice, radimo baterije za magnetno-levitacijske vlakove (Maglev) iz Sjedinjenih Američkih Država, kao i razvoj baterija za jedan projekt svemirskog dizala. U Rusiju smo uspjeli prodati četiri naša električna bicikla, a sada će nam ova prodaja automobila Španjolcima osigurati sredstva za šest mjeseci mirnog rada – kaže Rimac.

Španjolci su kupili automobil zbog tehnologije, a deset njihovih stručnjaka dva je tjedna promatralo proces rada u razvojnom centru u Svetoj Nedelji. Poticaje od države i financijsku potporu ni od koga, osim obitelji, nije dobio. Podsjetimo, otac Mate Rimca građevinski je poduzetnik Ivan Rimac.

Još nema dobiti

– Zapošljavam 20 ljudi, mahom dobro plaćenih inženjera. Svojim smo automobilima dobro izreklamirali Hrvatsku. Trebate vidjeti potencijalne kupce, milijunaše, kad kažemo da smo iz Hrvatske. Mnogi i ne znaju gdje je to – nastavlja Rimac.

Bez obzira na sve financijske poteškoće, proizvodnju nije želio seliti iz Hrvatske. Imao je konkretnu partnersku ponudu iz Abu Dhabija, ali uvjet je bio da se proizvodnja preseli u Ujedinjene Arapske Emirate, na što Rimac nije želio pristati. Sada pregovaraju s HBOR-om o kreditu, kojim bi zatvorili financijski plan za idućih 10 godina. Rimac je ponosan što su u vrlo kratkom vremenu došli od ideje do isporuke prvog automobila. Od predstavljanja u jesen 2011. u Frankfurtu do danas je prošlo manje od godine i pol. Uz vrlo malo novca za ovakav projekt, bez ikakve investicijske podrške. A upravo je Guinnessov rekord za najbrži električni automobil na svijetu, koji je priznala i Svjetska automobilistička organizacija (FIA), otvorio mnoga vrata. Rimac je pobijedio velike igrače poput Opela i Peugeota koji je izdvojio znatan novac za razvoj automobila koji će rušiti rekorde. A onda su stigli klinci iz Hrvatske i pomeli ga.

– Mi smo u svijetu prepoznati kao proizvođači komponenata s najboljim performansama. Naše baterije i motori imaju najviše snage po jedinici mase ili volumena što smo dokazali svjetskim rekordima. Trenutačno uspijevamo prihodom pokrivati svoje troškove. Još nema dobiti jer sve ulažemo u razvoj i zaposlenike, ali uspijevamo preživljavati bez investicija – zaključuje Rimac.

Na struju bi se 100 km prelazilo za samo 1 kunu

Isprva je projekt električnog bicikla bio zamišljen samo kao dar kupcu automobila, ali velika zainteresiranost i sve veća popularnost bicikala na struju Rimca su nagnale da se više pozabavi time. U ponudi će biti tri modela od kojih je, zasad, dostupan samo srednji model koji ima odlične performanse. Najveća je brzina 75 km/h, doseg od 120 km uz punjenje baterije za svega 1,5 sati. Prema izračunu, 100 km na struju bi se prelazilo za samo jednu kunu. Ipak, i ovdje se radi o vrhunskom, a time i skupom proizvodu pa je njegova cijena visoka – 5300 eura, piše Večernji.hr

137 komentara

137 Comments

  1. Luka Samardzija

    9 siječnja, 2013 u 12:52 pm

    predobar je a i ona njegova kockica isto ide ko blesava

  2. Dražen Ćurić

    9 siječnja, 2013 u 12:53 pm

    Naježio sam se kad je izašao, nisam mogao prestat blejit. Pravi udar na konkurenciju ^^

  3. Ivan Sudaric

    9 siječnja, 2013 u 12:54 pm

    Budućnost!

  4. Mensur Mensa Mujic

    9 siječnja, 2013 u 12:54 pm

    SVAKA CAST MOMCI….

  5. Ana Renata

    9 siječnja, 2013 u 12:54 pm

    wow jbte *___*

  6. Višnja Pavković Jambrešić

    9 siječnja, 2013 u 12:55 pm

    svaka čast-još samo kad bi to naši znali prepoznati-pa da se napravi biznis za našu zemlju-eeeeeeee-to bi bio pun pogodak!! Ali-na žalost,kao i puno stvari prije ovog mladog genijalca-nemaju nos za NIŠTA!!!!!!!!!!!!!

    • sveti ilija

      10 ožujka, 2013 u 3:17 am

      nasi ne bi prepoznali pijesak u pustinji a kamoli dobar projekt

  7. Matea Grgin

    9 siječnja, 2013 u 12:55 pm

    Moj susjed (Y)

  8. Zdravko Ikić-Ika

    9 siječnja, 2013 u 12:56 pm

    A ko napravi onu butre pored svaka mu čast

  9. Betmen Mlađi

    9 siječnja, 2013 u 12:57 pm

    vidio uživo. auto,ne trebu.

  10. Suzana Vida-Suzy

    9 siječnja, 2013 u 12:59 pm

    Svaka čast! Imamo najpametnije i najsposobnije ljude na svijetu, hoće li ti naša država konačno prepoznati? Mladom naučniku želim puno uspjeha u daljnjem radu!

  11. Ivica Kupinović

    9 siječnja, 2013 u 1:00 pm

    To najopasniji trkači auto ko bomba… 😉

  12. Mirsad Đulbić

    9 siječnja, 2013 u 1:04 pm

    Mate Rimac je iz Livna, Bosna i Hercegovina.

  13. Denis Hadžić

    9 siječnja, 2013 u 1:04 pm

    ZAKON!

  14. Antonijo Tony Županić

    9 siječnja, 2013 u 1:05 pm

    E to će bit za par desetljeća u mojoj garaži 😀

  15. Šime Begonja

    9 siječnja, 2013 u 1:06 pm

    svaka cast

  16. Vedran Everest

    9 siječnja, 2013 u 1:07 pm

    impresivno..

  17. Jasna Dubrović

    9 siječnja, 2013 u 1:09 pm

    Mate, Mate, Mate svi smo ZA TE! 🙂

  18. Harley von Mladen

    9 siječnja, 2013 u 1:11 pm

    bravoo RIMAC

  19. Šjor Splićo

    9 siječnja, 2013 u 1:17 pm

    dobri komadi… to mislim i na vozilo i onu iza 🙂

  20. Mare Mare

    9 siječnja, 2013 u 1:21 pm

    bravo decki! Mnogo uspjeha u radu.

  21. Ivan Radić

    9 siječnja, 2013 u 1:23 pm

    RIMAC

  22. Marko Brezak

    9 siječnja, 2013 u 1:25 pm

    bravo majstori samo tako!!!puno uspijeha!!!

  23. Dujmić Winny

    9 siječnja, 2013 u 1:28 pm

    Lako mu je to napravit kad ima novac, da su meni takva materijalna sredstva napravio bi 3 puta bolji automobil, svaka čast za samu izvedbu. ali dizajnerski automobil je ispod prosjeka, da su mi takva materijalna sredstva dizajnirao bih automobil koji bi i Pininfarini izazvao žmarce po cijelom tjelu.

  24. Enes Sinanović

    9 siječnja, 2013 u 1:30 pm

    Baš tako, Mirsade. Kad je nešto spektakularno, onda smo dobrodošli, a inače smo “glupi” Bosanci!

  25. Zeljko Extrem

    9 siječnja, 2013 u 1:35 pm

    mislim da je to kod nas osudeno na propast.:/ako drzava ne vidi nekaj dobroga u tome onda bolje da propadne do kraja.

  26. Romeo Lolić

    9 siječnja, 2013 u 1:37 pm

    možemo mi napravit i svemirski brod al neznamo naplatit. I teslu su potirali u ameriku

  27. Želimir Blažević

    9 siječnja, 2013 u 1:37 pm

    Da bi netko napravio ovakvo remek djelo, mora biti nadaren od samoga Boga. Kad pročitam komentare pojedinih frustriranih seronja koji ne znaju kako se zovu, vraćam se u hrvatsku stvarnost. Rimac, odi tamo gdje će znati cjeniti tvoju genijalnost.

  28. Gospodin Žulj

    9 siječnja, 2013 u 1:37 pm

    Dujmić spusti se na zemlju, nisi ništa napravio pa nemoj se ni glupirat po internetu.

  29. Младеновић Игор Зиги

    9 siječnja, 2013 u 1:39 pm

    откад је то наш Тесла измислио моји Хрвати…пуно успеха желим Римцу…поздрав из Србије…

  30. Mladen Marčić

    9 siječnja, 2013 u 1:39 pm

    Iako je stariji od mene ´´samo´´ 3 god. svaka mu čast ja mu skidam kapu i naklinjem mu se. Zaslužio je sve pohvale i priznanja i svaku moguću pomoć!

  31. Biserka Lucija Špoljarić

    9 siječnja, 2013 u 1:42 pm

    I super dizajn

  32. Ivan Lukinec

    9 siječnja, 2013 u 1:42 pm

    dujmić ja se nadam da barem znas da je ovaj auto na električni pogon ( na struju za tebe )

  33. Robert Treska

    9 siječnja, 2013 u 1:43 pm

    typisch, Neid der Besitzlosen, Winny 🙂 …neznam kak se to veli na hrvatski, kad sam Medjimurec 🙂 nek neko prevede 😉

  34. Siniša Kuki Kukovec

    9 siječnja, 2013 u 1:44 pm

    Respekt!!!

  35. Kamal-r Doo

    9 siječnja, 2013 u 1:46 pm

    veliko hvala !!!

  36. Želimir Blažević

    9 siječnja, 2013 u 1:47 pm

    Mladenoviću ne piši ćirilicom tamo gdje joj nije mjesto. I, da,Tesla je Hrvat.

  37. Davor Krizmanić

    9 siječnja, 2013 u 1:47 pm

    Svaka mu čast…!!

  38. Renzo Blecich

    9 siječnja, 2013 u 1:51 pm

    vrlo lijepo i ambiciozno. Nazalost mnogi slicni projekti zablistali su i ugasili se brzo. Naftne korporacije nemaju previse sentimenata kada im je profit ugrozen ….. kada isti pocnu razivjat takve modele automobila, znati cemo da je stigao momenat za iste 😉

  39. Zaragil von Slangenwald

    9 siječnja, 2013 u 1:55 pm

    Slazem se da je dizajn ispod prosjeka. Vidi ovo pa vidi Pagani Zondu ili Lamborghini Aventador i osjecaj je skroz drugaciji. Nema “personality”, vise kao anonimni auto iz videoigre. Za ostalo svaka cast.

  40. Stjepan Firšt

    9 siječnja, 2013 u 1:55 pm

    Svaka cast! Jel postiji negdje test tih performansi, posto su podaci o brzini i autonomiji baterije bolji za nekoliko puta od bilo kojeg drugog. Da nebi bilo prodavanje magle 🙂

  41. Renzo Blecich

    9 siječnja, 2013 u 1:58 pm

    jako lijepo i ambiciozno, ali preuranjeno … naftne korporacije nemaju milosti kada im se ugrozava profit ….

  42. Kristian Grubišić

    9 siječnja, 2013 u 2:04 pm

    Svaka čast legende !

  43. Nusret Tursic

    9 siječnja, 2013 u 2:05 pm

    Toooooo Rimac…………

  44. Viktor Ivanović

    9 siječnja, 2013 u 2:08 pm

    moj auto …….

  45. Danilo Pandurovic

    9 siječnja, 2013 u 2:08 pm

    “Ponosim se svojim srpskim rodom i hrvatskom domovinim”, rekao je Tesla…

    • dodo

      29 svibnja, 2013 u 4:01 pm

      Možda samo da se zna podatak iz biografije…
      Tesla potjeće od dvije obitelji iz Zadra i još nekog kvarnerskog mjesta mislim. Jedan njegov djed kao službenik bio je poslan u Bosnu pa u Liku gdje se oženio za pravoslavku. Preci svih ostalih koljena i strana su Hrvati. Tako da ako baš hoćete Tesla je 5% Srbin koji je samo jednom u životu bio u posjetu Srbiji.

      • srbija

        25 kolovoza, 2014 u 4:19 pm

        i sve svoje patente slao u beograd majci srbiji a ne u zagreb ??? niko iz srbije ga nije hteo finansirati a opet je beogradu slao,ccccc..da je ostao gde je rodjen verovatno bi ga ustase zaklale tako da bolje da cutite

  46. Tomislav Skorup

    9 siječnja, 2013 u 2:10 pm

    dvadesetčetvrti godišnji?

  47. Goran Peršak

    9 siječnja, 2013 u 2:14 pm

    Kada shvatite tko i gdje je auto napravljen onda netreba osobnost Lamborginija ili Pagani Zonde jer sam uvjeren da ima podosta toga što ta zvučna imena nemaju niti će ikad imati.

  48. Lucija Miskovic

    9 siječnja, 2013 u 2:16 pm

    ova zenska jesi to ti !:)

  49. Marino Kolarić

    9 siječnja, 2013 u 2:19 pm

    Pogledajte si dokumentarac “tko je ubio električni automobil?”.
    GM je još 96 napravio automobil po normalnoj cijeni ,na struju koji je bio toliko dobar, da su ga povukli s tržišta i uništili sve modele. Razlog je jednostavan, naftne kompanije nemaju profit…

    • Darko

      27 siječnja, 2013 u 6:08 pm

      Tako je,elektromobili su pravljeni prije 100 godina,Volta je bio odlican elektromobil u Americi koji je oduzet vlasnicima.Ovo ce vjerovatno biti prolazni show i dobra inovacija ali nema buducnost jer struju proizvodi svaka drzava a naftu ne,tu monopol zna se ko drzi i ko ubire lovu.Sad cak kazu da nafte nece nestati,neprestano se stvara a naftne krize i toboznji nestanak nafte se izmisljaju zbog dizanja cijena.

  50. Miro Vinduska

    9 siječnja, 2013 u 2:24 pm

    ako para imas mozes da sastavis sta hoces,kao “lego”kocke

  51. Zlatko Čanđar

    9 siječnja, 2013 u 2:28 pm

    Bravo za Igora Pongrac, genijalac za elektroniku i još štošta drugo

  52. Leon Popčević

    9 siječnja, 2013 u 2:36 pm

    Kamo tako brzo?

  53. Blažen Petričević

    9 siječnja, 2013 u 3:29 pm

    Lako je biti inovator kada imas novac

  54. Rizla Unikat

    9 siječnja, 2013 u 3:39 pm

    IN BENZIN I TRUST

  55. Željko Lang

    9 siječnja, 2013 u 3:44 pm

    ALI HR,. TO NE TREBA JER NE MOGU DEČKA POKRASTI A KAMOLI POMOĆI

  56. Perica Biško

    9 siječnja, 2013 u 3:51 pm

    Lako je kad je momak hercegovac 🙂

    • tomislav rimac

      25 lipnja, 2013 u 6:46 pm

      nije hercegovac nego LIVNJAK!!velika je to razlika!!deckoooooo!!!!

  57. Danijel Zanoški

    9 siječnja, 2013 u 3:54 pm

    hehehehhehehehe

  58. Sanjin Biškup

    9 siječnja, 2013 u 3:56 pm

    napravio ga tim inžinjera, s lovom od očevih malverzacija. Drolja desno uključena u cijenu?

  59. Kristina Mirko

    9 siječnja, 2013 u 4:10 pm

    standardna hrvatska priča, čim neko uspije odmah se gleda koje je nacionalnosti, odakle je, odakle mu novac ( naravno umiješa se i tata mafijaš), cura je drolja, ne znam šta je s mamom, samo je njegov uspjeh nevažan. Čestitam !

  60. Jelena Havelka

    9 siječnja, 2013 u 4:12 pm

    Sanjine sram te bilo! Svaka ispodprosječno inteligentna glava može zaključiti da je u pozadini tim ljudi. Love ima svuda, ali je rijetko pametno uložena. Jedino oni ljudi koji su nezadovoljni sa sobom i svojim dostignućima lupetaju i pljuju druge za svaki njihov pozitivan pomak i govore šta bi oni da…. niiiišta ne bi. Tu su di su (a i za di su nisu) i jedini pomak im je mišićna aktivnost usana.
    P.S. Što se tiče žene u pozadini, otkud znaš da nije doktorirala i ovo radi iz zabave?!

  61. Mirko Bukna Kurtz

    9 siječnja, 2013 u 4:20 pm

    Tko bio,kako radio,dali je tim ili pojedinac projekt je za pohvalu i zato od mene:Bravo Mato Rimac,svaka čast-hrvatski električni auto.Kad je prvi auto u Volcvagenu-buba bio napravljen bio je gotovo ne upotrebljiv za vožnju.Imao je stotinu grešaka,čak mu se i krov odljepljivao a u kabinu je ispod papučica curilo ulje.

  62. Tea Mestrov

    9 siječnja, 2013 u 4:26 pm

    Savrsen

  63. Ivica Berač

    9 siječnja, 2013 u 4:26 pm

    Bravo!Svaka vam cast!

  64. Dino Alberini

    9 siječnja, 2013 u 4:31 pm

    Rimac je sa ekipom godinama usavršavao svoju kockicu i znanje koristio da napravi ovo gore. Da Hercegovac je, pa što? Napravio je vrhunski električni auto unatoč svim sranjima koje s tim idu. Za mene je veća faca od Forda. A vi luzeri koji mu spočitavate “očeve pare” napravite električnu biciklu ako imate mozga pa onda serite po čovjeku.

  65. Vlatka Birac

    9 siječnja, 2013 u 4:32 pm

    uffffffff

  66. Ivan Markovic

    9 siječnja, 2013 u 4:42 pm

    svaka cast Mate…treba vise takvih ljudi poput tebe bez obzira radi li se o automobilima ili drugim znansrvenim granama

  67. Stanko Vidović

    9 siječnja, 2013 u 4:45 pm

    Poznat auto,poznata hostesa

  68. Sanjin Biškup

    9 siječnja, 2013 u 4:51 pm

    Jelena slažem se. Možda djevojka i ima doktorat no ne može nači posla zbog divne situacije u državi koju su nam priuštili majstori poput njegova oca dok su potkradali državu. Eto sad mora svoje tijelo prezentirati za 200kn okolo. Praksa je da mulci sa 20 i kusur godina imaju lovu za projektirati ovako nešto. Vjerojatno je od 16te prodavao palačinke sa eurokremom pa ostvario svoju viziju i san sa 20 i kusur. U tom divnom autiću leži novac koji je meni i tebi i svakome od nas ukraden, a dobar dio vas tu izdrkava na lopovluk uzet iz vašeg džepa. Svaka čast, nije ni čudo što je svijet takav kakav je, jer bolje ni ne zaslužujete 😉

  69. Ivan Kasic

    9 siječnja, 2013 u 4:54 pm

    Jaoo koje polu-osovine iza :-D. …i auto iz snova !!!

  70. Šime Kalcina

    9 siječnja, 2013 u 4:56 pm

    Svaka čast mladom Rimcu. Birokracija će se potruditi da mu zagorča život

  71. Patrik Spajić

    9 siječnja, 2013 u 4:56 pm

    Koja je top brzina?vjerovatno je veća od 360 km-h s obzirom na konje

  72. Cofo Isen

    9 siječnja, 2013 u 4:58 pm

    O Lord , voncu baj mi a m-benc …

  73. Kristijan Krkač

    9 siječnja, 2013 u 4:59 pm

    Da. A sad kaj? Sad treba istražiti tržište i naći investitore za serijsku proizvodnju. Moguća vizija: Hrvatska bez automobila na bezin!

  74. Goran Štambuk

    9 siječnja, 2013 u 5:15 pm

    oboje bi rado provozao

  75. Jelena Havelka

    9 siječnja, 2013 u 5:20 pm

    nama je baš lijepo gdje god da jesmo! Beketinci, New York, banana… sve je to jin-jang, samo je um tvoj istinski dom.

  76. Mario Ajman

    9 siječnja, 2013 u 5:40 pm

    pametnjakovići koji podržavate takve jedinstvene koncepte uzmite auto kataloge starijih godišta pa probajte pronaći takav serijski auto od prije desetak godina ,s tim da taj Rimčev auto ako se tako može nazvati ni upola nije lijep ni izvana a o unutrašnjosti da ne govorimo. Auto na struju ?

  77. Franjo Acketa

    9 siječnja, 2013 u 5:44 pm

    made im croatia bravo dečki svaka čast

  78. Nada Vrdoljak Erceg

    9 siječnja, 2013 u 5:56 pm

    promini profil katastrofa

  79. Ivica Grgić

    9 siječnja, 2013 u 6:01 pm

    Stvarno ima ovdje i onih JALOVIH i JALNIH kaj ništ ne znaju niti kaj mogu učiniti… NJihov jal im to ne dozvoljava jer ograničiše svoje MALE , MALODUŠNE umove. BRAVO RIMAC MAJSTORE ja uz svu lovu ovoga svjeta nebi ZNAO ni MOGAO učiniti tako nešta.

  80. Rajmond Čondrić

    9 siječnja, 2013 u 6:03 pm

    Dizajn cista 5… bravo

  81. Nedzad Senada Karabegovic

    9 siječnja, 2013 u 6:18 pm

    top auto svaka cast

  82. Darja Varga

    9 siječnja, 2013 u 6:34 pm

    imamo mi mlade pameti samo im ona stara napuhana pamet neda zraka ili vrlo malo – BRAVO NA USPJEHU !

  83. Drito U Glavu

    9 siječnja, 2013 u 6:50 pm

    odlicna jurilica 🙂

  84. Krešimir Flinčec

    9 siječnja, 2013 u 6:51 pm

    da i kad dođu takvi automobili u prodaju struja če bit skupa kao zlato pa če automobile na struju vozit nitko!

  85. Iva Levanić

    9 siječnja, 2013 u 6:58 pm

    Bravo!
    Samo se bojim da ce ga/ili ga vec proizvodi vani, a ne u RH

  86. Maja Vinko

    9 siječnja, 2013 u 7:06 pm

    hmhm voljela bih dobiti đir u tom autu… 🙂

  87. Krešimir Martinec

    9 siječnja, 2013 u 7:31 pm

    Kapa do poda!

  88. Vladimir Medenica

    9 siječnja, 2013 u 7:32 pm

    bravo Mate

  89. Vanja Jaganjac

    9 siječnja, 2013 u 7:36 pm

    Samo im je PR nijem. . .

  90. Anita Križan

    9 siječnja, 2013 u 8:13 pm

    Svaka mu cast.. Jos vise uspjeha mu zelim..

  91. Dragana Lukic Drinkovic

    9 siječnja, 2013 u 9:30 pm

    čestitam,dosta sam čula o ovom autu….moj kum je radio dosta na njemu…..

  92. Dragana Lukic Drinkovic

    9 siječnja, 2013 u 9:31 pm

    pozdrav Rimcu i Dadi

  93. Tomislav Bilobrk

    9 siječnja, 2013 u 9:33 pm

    Bačo, ovaj je rođen za Brdo…a ima i struje gore

  94. Đojeta Mikluš

    9 siječnja, 2013 u 9:37 pm

    ma imamo mi pametnih, samo da se nađe još koji pametan sa lovom pa da počne proizvoditi na veliko i izvoziti

  95. Carole Harris

    9 siječnja, 2013 u 9:52 pm

    Did you put your order in?

  96. Marin Vinko

    9 siječnja, 2013 u 10:04 pm

    Ljudi neću vam srati; Novac njegova oca je vrlo sumljiv, ali ´´mali´´ je na fakultetu izmislio retrovizor bez mrtvog kuta koji je kasnije kupio (čini mi se) Bmw. Dakle mali je inteligentan i okupio je inteligentne ljude. Pa što je loše u tome?? Barem će se nešto pametno napraviti u ovoj zemlji, treba ga podržat pa možda uspije i zaposli vašu djecu jednog dana!!!

  97. Mira Marencic

    9 siječnja, 2013 u 10:32 pm

    superrrrr!!!!!!!

  98. Marko Tršinski

    9 siječnja, 2013 u 11:46 pm

    eeee da mi je jedan takav vrmmmmmm…

  99. Durda Pucko

    10 siječnja, 2013 u 7:30 am

    bravo…….

  100. Brankov Prijatelj

    10 siječnja, 2013 u 7:54 am

    profil je dobar…

  101. Vladimir Vogrinc

    10 siječnja, 2013 u 9:14 am

    Bravo dečki

  102. Sanja Bilkic

    10 siječnja, 2013 u 9:42 am

    jel i ova iza na struju

  103. Marin Milak

    10 siječnja, 2013 u 9:55 am

    je je ja gledo na njihovoj stranici

  104. Zoran Kukulj

    10 siječnja, 2013 u 10:27 am

    “novi tesla”…još samo kad bi hrvatska od ovg tesle napravila nešto za sve hrvate,no povijest nam govori da bi mu radije sve pokrali,tja 🙁

  105. Đurđa Novak

    10 siječnja, 2013 u 10:40 am

    joj sanja pa uz lepe aute idu i lepe cure

  106. Robert Jurkić

    10 siječnja, 2013 u 11:57 am

    Mate je car!!!Samo je pitanje hoće li sa takvim potencijalom ostati u ovoj hebenoj državi?

  107. Damir Tepšić

    10 siječnja, 2013 u 12:02 pm

    jeli ovo nekakav vic?mislim jeli ovo istina

  108. Marijan Škripač

    10 siječnja, 2013 u 2:07 pm

    ovo je istina

  109. Goran Afi Apfenthaler

    10 siječnja, 2013 u 2:39 pm

    svaka cast!!!

  110. Damir Vitez

    10 siječnja, 2013 u 4:12 pm

    Pitat če ih Linić za porez – jebo nagradu porez je bitan ..jel tako Liniću – care

  111. Snjezana Kadic

    10 siječnja, 2013 u 6:50 pm

    Samoborac! 🙂

  112. Ljuban Ivicic

    10 siječnja, 2013 u 7:07 pm

    Genijalno, eto to se zovu talenti .

  113. Zvonko Juric

    10 siječnja, 2013 u 9:09 pm

    kad bi to bar netko kod nas vidio od ovih gore i imao sluha…eto nama posla …,ali ne neka to netko drugi uzme……..a mi ćemo narodu….

  114. Emir Piskić

    11 siječnja, 2013 u 2:37 pm

    kojih gore, nemaju oni niti vida, a niti sluha 😀

  115. Neven Jurić

    11 siječnja, 2013 u 3:19 pm

    sami povežite

  116. Arijana Jobst

    11 siječnja, 2013 u 10:37 pm

    Istina Neven…znam to iz prve ruke pa se slažem sa komentarem…

  117. Zrinka Kursar

    12 siječnja, 2013 u 11:03 pm

    Čestitke od srca i puno uspjeha vam želim u daljnjem poslovanju! 🙂

  118. Miroslav Pavlija

    13 siječnja, 2013 u 12:05 pm

    Svaka čast momci idemooooo!

  119. Damir Mrzljak

    13 siječnja, 2013 u 12:17 pm

    Daj bože da ih proizvodi sto na dan i sve proda!

  120. Ante Šimić

    13 siječnja, 2013 u 6:08 pm

    bravo!

  121. Araceli Ahmad

    13 siječnja, 2013 u 10:59 pm

    I want this car

  122. Lolz

    20 siječnja, 2013 u 8:07 pm

    Nije stvar u tome da je on najbolji itd. Sta mislite da japanci ili neki vec nebi napravili puno bolje. Naravno tu je naftna kompanija , sad i seici koji placaju ogromne cijene samo kako bi naftna kompanija ostala n1

  123. Alen

    28 siječnja, 2013 u 12:15 am

    a sta je ovo

  124. Sandro Salopek

    31 siječnja, 2013 u 3:12 pm

    Dobro da je odlucio da se proizvodnja odvija u Hrvatskoj, jer se je Tesla zeznuo sto je otisao u SAD…

  125. Igor

    2 travnja, 2013 u 2:23 am

    obožavam kad se nekoga ili nešto ne smije kritizirat jer kriticara odmah proglase seronjom koji nikad nista nije napravio i automatski pojma o tome šta govori nema, dok branitelji od kritika znaju sve o kritičaru, naravno, a također o temi pojma nemaju nego im je nešto “lijepo” ili “super” pa se “naklinju”, kako jedan kaže..

  126. Čedomir Marić

    31 srpnja, 2013 u 4:30 pm

    Ne mogu vjerovati.
    Kako su pojedinci ovdje zlobni.

    Točno je jedan komentator ovdje primjetio. Nikad svojim rukama nisu napravili ni kavu, a kamo li razmišljali o nečem kompleksnijem

    Dakle,
    Auto ima nešto što ni jedan električni automobil do sada nema. Poviše toga u njega je ugrađen poprilično inovativan sustav upravljanja baterijama, prijenosom električne energije od izvora ka trošilu, (treba imati na umu da nisu samo volti u pitanju nego i amperi kod istosmjerne struje, a to zna stvarati poprilične glavobolje). I na kraju, auto uz sve konje koje ima ima i autonomiju jednog prosječnog benzinskog auta, (oko 600 km ako se ne varam).

    To ne da je izvanredno, nego je van svih dosadašnjih iskustava velikih i razvikanih tvrtki.

    Što bi, vama koji pljujete, još trebalo da ipak priznate ovom čovjeku uspjeh ?

  127. amir

    23 kolovoza, 2013 u 7:53 pm

    zao mi je sto ovdje pojedinci naucnicima poput Tesle daju nacionalni predznak.Volio bih da znaju da naucnici takve stvari nisu ustanju vidjeti zato i postaju to sto jesu.jednostavno samo oni ljudi iz ljutskog roda koji takve prefikse nevide i mogu postati genijalci a onda se za njih otimamo,i prosipamo svoju maloumnost a genijalcima to ni nebih bilo bitno pa cak i da su zivi.naj vazniji uslov za postati genijalac je nemati nacionalnost niti boju niti bilo sto sto bih ti odredilo pripadnost jer u protivnom bih bio ono cemu pripadas.na zalost u tom slucaju TESLA ne bih bio TESLA vec srbin ili hrvat a takvih je zaista mnogo,i manje ljudi zna za sve njih nego za samo jednog teslu.Ovom momku za ovo auto svaka cast,mnogi su se utrkivali a on je ipak pobjedio nadam se da u dusi ne nosi nikakav osjecaj pripadnosti osim pripadnosti onome sto radi i onome sto zeli uciniti da planetu zemlju ucini boljim mjestom za zivot.cestitam.

  128. gogo

    7 studenoga, 2013 u 12:20 pm

    svaka cast prijatelju al napravi auto i za hrvate koji imaju prosjecnu placu da si ga mogu priustit.

  129. nnn

    13 studenoga, 2013 u 5:31 pm

    nažalost ovaj automobil neće vidjet široku proizvodnju… još od 50 tih takve automobile na vodu, struju i ostale pogone otkupljuju veće firme i tada nestaju jer su konkurencija naftnoj industriji

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Najnoviji izumi tehnologije u 3D tisku brzo mijenjaju način na koji se stvari proizvode. To je tehnologija u nastajanju koja je alternativa tradicionalnim alatima...

Društvene znanosti

Njemačka kancelarka Angela Merkel je uoči sastanka s predstavnicima moćne automobilske industrije kazala da do 2030. u zemlji želi milijun stanica za napajanje električnih...

Inženjerstvo

Prednja ili stražnja sjedala?

Inženjerstvo

Vlasnik Mercedes-Benza Daimler i tvrtka Bosch udružili su u utorak snage u razvoju samovozećih vozila kako bi stvorili robotski taksi koji će sam dolaziti...

Oglašavanje