Connect with us

Znanost

Psihologija

Identificirana 3 ključna faktora koja mogu pomoći djeci da izbjegnu društveno odbacivanje


Neurobihevioralni istraživači sa Rush University Medical Centera pronašli su tri ključna faktora u djetetovom ponašanju koja mogu dovesti do društvenog odbijanja. Ova istraživanja su krucijalni korak za razvoj znanstveno sigurnog screeninga i planiranja liječenja poteškoća u socijalno-emocionalnom učenju.

Rezultati istraživanja objavljeni su u Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology. Rezultati dviju studija pokazuju da je sposobnost da se uoče verbalni, neverbalni i socijalni znakovi u društvenoj interakciji, kao i prepoznavanje njihovog značenja i prikladna reakcija na njih ključ u pomaganju djeci da zadrže prijateljstva i izbjegnu mnoge probleme u kasnijem životu.

Veća je vjerojatnost da će dijete koje je iskusilo društveno odbijanje biti neuspješno u školi, ispisati se iz škole, patiti od depresije ili anksioznosti, i eksperimentirati s drogama. “Sposobnost djece da razviju pozitivne odnose s vršnjacima presudna je za njihovu dobrobit”, rekap je dr. Clark McKown, glavni istraživač i pomoćnik izvršnog direktora u Rush Neurobihevioralnom Centru. “U usporedbi s djecom koja su prihvaćena od svojih vršnjaka, društveno odbijena djeca imaju povećan rizik od kasnijih poteškoća u prilagodbi.”

Istraživači su promatrali dvije skupine djece. Jednu je činio nasumični uzorak od 158 djece, u školskom sustavu Chicaga. Drugu skupinu je činio nasumični uzorak djece upućene na kliniku. Studija pokazuje da neka djeca imaju poteškoća s usvajanjem neverbalnih ili socijalnih znakova. Prema McKownu: “Oni jednostavno ne primjećuju kada netko sliježe ramenima zbog razočaranja, i ne čuju promjenu u nečijem glasu kada je uzbuđen, ne raspoznaju pokazuje li lice osobe ljutnju ili tugu.”

Drugi važan faktor je da neka djeca mogu uočiti neverbalne socijalne znakove, ali nemaju sposobnost pripisati im značenje. Treći je faktor sposobnost shvaćanja socijalnih problema. “Neka djeca mogu uočiti socijalne znakove i shvaćati što se događa, ali nisu sposobna riješiti socijalni problem ponašajući se primjereno”, kaže McKown. Vjerojatnije je da će dijete koje može vidjeti socijalne znakove, prepoznati njihovo značenje i prikladno odgovoriti, kao i ono koje se može “samoregulirati” ili kontrolirati ponašanje, imati uspješne odnose.

“Broj djece koja ne mogu savladati sve ove korake, i kod kojih postoji rizik od socijalnog odbijanja je zastrašujuć”, rekao je McKown. Skoro 13% populacije školske dobi, ili ugrubo oko 4 000 000 djece diljem američke nacije, ima poteškoće u socijalno-emocionalnom učenju. Već neko vrijeme bihevioralni znanstvenici znaju kolika je socijalna cijena povezana sa ovim problemom.

Illinois je jedna od brojnih država koja od školskih okružja zahtijeva procjenu i nadzor potreba socijalno-emocionalnog učenja svojih učenika. “Zbog toga što nije poznato koja točno vrsta ponašanja uzrokuje djetetov neuspjeh, niti kako mjeriti ove vještine, bilo je teško osigurati potporu”, rekao je McKown, “no sada će biti moguće ukazati koje sposobnosti dijete treba razviti i ponuditi pomoć.”

Prema istraživačima na Rushu, rezultati studija mogli bi potencijalno pomoći razvoju testova za procjenu socijalno-emocionalnog učenja koje je lako obraditi i koji su znanstveno točni.

Izvor: esciencenews.com

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Psihologija

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh