Mikrobiologija

Imunološke stanice ‘nanjuše’ bakterije u tijelu

Znanstvenici uče kako naš imunološki sustav osjeti i pronalazi infekcije u tijelu odgovarajući na kemijski “miris” kojeg emitira bakterija. Proučavajući kako imunološke stanice manipuliraju svojim kretanjem kao odgovorom na eksterne signale, možemo saznati ne samo to kako naš imunološki sustav funkcionira nego i kako se stanice raka šire tijelom.

Govoreći na proljetnom sastanku Society for General Microbiology u Edinburghu, dr. Holger Kress opisuje novu tehniku koju je sam razvio sa profesorom Ericom Dufresneom sa Yale University koji koristi mikročesticu nalik na spužvicu da oponaša bakteriju. Mikročestice polako otpuštaju karakterističan “miris” bakterije kojeg “pokupe” imunološke stanice, uzrokujući tako da se stanice aktivno kreću prema izvoru kemikalije u pokušaju da ulove model mikroba. Te mikročestice mogu biti zarobljene i trodimenzionalno manipulirane pomoću “optičke pincete ” – visoko fokusirane laserske zrake koje mogu precizno kontrolirati kretanje čestice unutar milijuntog dijela milimetra. “Kontrolom oblika kemijskog signala, mogli smo kontrolirati pokrete imunološke stanice i istraživati kako one reagiraju na signale”, rekao je dr. Kress.

Znanstvenici su otkrili da je samo jedno ispuštanje kemikalije mikročestice bilo dovoljno da potakne neutrofile (tip imunološke stanice) na migriranje prema njoj. U roku manje od jedne minute izloženosti mikročesticama, neutrofili su mogli polarizirati rast svojih internih `kostura` u smjeru kemikalije. Iako su znanstvenici uspješno identificirali vrste kemijskih signala koji stimuliraju imunološke stanice, dr. Kress objasnio je da je još uvijek izazov napraviti točne detalje odgovara imunološke stanice. “Ova nova tehnika omogućava nam sistematično mjerenje kako stanice reagiraju na različite podražaje preko minute gradijenata u vremenu i prostoru.” Dr. Kress vjeruje kako se njegove tehnike mogu primijeniti u širokom rasponu područja istraživanja. “Migracija stanica duž kemijskog gradijenta ove vrste ima ključnu ulogu u zacjeljivanju rana i “ožičenju” u mozgu. To je također bitna značajka mnogih bolesti – posebno metastaznih rakova”, kazao je.

Izvor : Society for General Microbiology