Izvor: HINA, Foto: Pixabay

Biljke i životinje

Istraživanje napokon potvrdilo: Ovo su najstarije životinje na svijetu

Posljednjih desetak godina zoolozi se spore oko toga jesu li spužve ili meduze najstarije životinje na svijetu, a američki znanstvenici, primjenjujući nove metode zaključili su da je čast pripala meduzama.

Tim evolucijskih biologa sa sveučilišta Vanderbilt i Wisconsin-Madison razvio je novi pristup s ciljem rješavanja toga spora i prevagu su odnijele meduze.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature Ecology & Evolution.

Gotovo jedno stoljeće životinjsko stablo organizirano je na temelju znanstvenih spoznaja o složenosti raznih organizama i zbog jednostavnosti njihova organizma vjerovalo se da su spužve najstarije. No, otkriće DNK promijenilo je shvaćanja i evolucijski biolozi počeli su primjenjivati to znanje kako bi odredili odnose u evoluciji te su stvorili područje filogeneze.

U većini slučajeva proučavanja DNK pomoglo je razjašnjavaju tih odnosa. Godine 2008. jedno od prvih filogenijskih istraživanja utvrdilo je da su meduze najstarija bića životinjskog carstva a ne spužve.

Sadašnje metode nalažu da se prikupi ogromna količina genetskih podataka koji se analiziraju i na temelju zaključaka uspostave se odnosi, kaže profesor Antonis Rokas s Vanderbilta koji je sudjelovao u razvoju novog znanstvenog pristupa.

Sadašnje metode dovele su do nedvojbenih zaključaka u najvećem broju slučajeva, a Rokas i njegov tim koncentrirali su se na slučajeve čiji su rezultati bili kontradiktorni od kojih se sedam odnosilo na životinje, pet na biljke i šest na gljive. Željeli su utvrditi razlog kontradikcija pa su usporedili pojedinačne gene “suparnika”na životinjskom filogenetskom stablu s genima njihovih ‘srodnika’i utvrdili da su se meduze ranije izdvojile od spužvi.

spore zivotinje, meduza slike

1. Karlo Greguranić

travanj 16, 2017 kod 8:51 pm

Moze objasnjenje nekog ko vise zna. Zar plankton nije zivo bice? Nekak sam mislio da je ono recimo najstarije

• Matej Horvat

travanj 17, 2017 kod 8:45 am

mislim da se u tekstu gore radi o najstarijoj životinji, ne živom biću.