Svemir

Iz Međunarodne svemirske stanice i dalje curi kisik

Astronautima je odobren povratak u svemirsku stanicu, no problem još uvijek nije riješen i još se nije otkrilo odakle curi kisik.

NASA je prošlog tjedna priopćila da će astronauti privremeno napustiti Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) kako bi otkrili razlog curenja kisika, a taj problem je i dalje aktualan.

Astronauti su tijekom prošlog vikenda napustili Međunarodnu svemirsku stanicu, prešli u ruski modul, kako bi mogli otkriti u kojem dijelu svemirske stanice se događa curenje kisika u većoj mjeri nego što je uobičajeno.

Kako bi se gubitak kisika bolje pratio, zatvoreni su poklopci između dijelova Međunarodne svemirske stanice, međutim, izgleda da željenog rezultata nije bilo.

Astronautima je odobren povratak u ISS, no problem još uvijek nije riješen i još se nije otkrilo odakle curi kisik.

Ipak, opasnosti po posadu nema, a tlak je odgovarajući, naglašavaju iz NASA-e. Povremeno curenje zraka je normalna pojava, a nešto veća količina od uobičajene nije razlog za paniku.

Međunarodna svemirska stanica polagano ali sigurno stari, no očekuje se da će trajati bar do 2030. godine, a možda čak i duže. Održavanje je normalni dio života na ISS-u.