Iz NASA-e tvrde da je asteroid Bennu prekriven organskim materijalom

Znanstvenici iz NASA-e pretpostavljaju da uzorci sa Bennua možda nose materiju koja do sad nije zabilježena ni na jednom meteoritu.

Foto:NASA/Goddard/University of Arizona

Tijekom NASA-ine misije OSIRIS-REx otkriveno je da asteroid Bennu na sebi nosi vodu i tragove organskog materijala te bi mogao “zasaditi život” na planetima poput našeg, širom galaksije.

Prema tvrdnjama Amy Simon iz NASA-inog centra za svemirske letove Goddard, organski materijal zasnovan na ugljiku raspršen je po površini asteroida Bennu. To znači da bi taj organski materijal mogao biti nađen i kad uzorci uzeti s asteroida slete na Zemlju, piše Russia Today.

Znanstvenici iz NASA-e pretpostavljaju da uzorci sa Bennua možda nose materiju koja do sad nije zabilježena ni na jednom meteoritu i da bi organski materijal nađen na njemu mogao ukazati na primitivnu biologiju u svemiru.

Kad uzorci stignu na Zemlju, znanstvenici ih planiraju proučavati kako bi pronašli odgovore o porijeklu vode i organske materije na spomenutom asteroidu.

Prisustvo ugljikovih minerala na asteroidu sugerira na postojanje hidrotermalnog sustava, koji sadrži vodu i ugljikov dioksid, i u Bennuu, ali i u asteroidu od kojeg je nastao.

NASA je kreirala i 3D model terena Bennua, koji je opisan kao “gomila krša u obliku dijamanta koja pluta svemirom”. To je omogućilo letjelici u misiji OSIRIS-REx da uoči seriju grebena diljem Bennua, uz detaljno pregledanu izbočinu na njegovoj sredini, otkrivajući detalje o sastavu asteroida i njegovoj burnoj prošlosti.

Znanstvenici vjeruju da je Bennu gušćeg sastava bliže površini, a poroznijeg u središtu, što bi moglo objasniti povremene erupcije materijala.

OSIRIS-REx bi trebao poletjeti s asteroida Bennu 2021. godine i trebao bi donijeti uzorke do rujna 2023. godine. Letjelica je u orbitu asteroida stigla prije dvije godine.