Mikrobiologija

Iz riže izdvojen protein koji se nalazi u ljudskoj krvi

Znanstvenici jednog kineskog sveučilišta objavili su da su iz genetski modificirane riže uspjeli izdvojiti albumin, humani protein krvi koji u medicini služi za liječenje opeklina i bolesti jetre.

To otkriće bi moglo otvoriti put proizvodnji humanog sintetskog albumina, naveli su znanstvenici u istraživanju koje je objavljeno u američkom časopisu Proceedings of The National Academy of Sciences.

Svake godine diljem svijeta postoji potreba za 500 tona humanog albumina. Kina je bila suočena s teškim nestašicama posljednjih godina. Do sada se albumin izdvajao isključivo iz donirane krvi. Znanstvenici su najprije genetski pripremili zrna riže kako bi ona proizvela povišene količine albumina i zatim su uspjeli izdvojiti protein iz ostatka zrna.

Tijekom testiranja poslužili su se tako izdvojenim albuminom u liječenju štakora oboljelih od ciroze jetre. Humani albumin se često koristi za liječenje ljudi koji boluju od te bolesti. Rezultati pokusa na tim glodavcima bili su slični rezulatima kod ljudi.

Kad je ta bjelančevina izdvojena iz riže, ona je fizički i kemijski jednaka humanom albuminu, tvrde autori istraživanja. Znanstvenici jamče da velika proizvodnja albumina iz riže može zadovoljiti sve veću svjetsku potražnju humanog albumina, koji se koristi i za cjepiva.

Proizvodnja riže genetski modificirane strukture za veliku proizvodnju albumina izazvala je zabrinutosti zbog opasnosti za okoliš. Prije njegova stavljanja na tržište bit će potrebna velika istraživanja procjene učinaka te bjelančevine na životinje i ljude.

1. Dario Subasic

31 listopada, 2011 kod 10:27 pm

Komunisti su napravili napredak u medicini!

2. Bojan Pejovic

31 listopada, 2011 kod 10:28 pm

o0

3. Peko Pekic

31 listopada, 2011 kod 10:53 pm

Ti komunisti će vladati svijetom.

4. Zaragil von Slangenwald

1 studenoga, 2011 kod 12:27 am

Da se zbroje samo najbolji studenti u Kini i Indiji bilo bi ih valjda više od svih ostalih dobrih i loših studenata na svijetu zajedno. Čudi me kako već ne vladaju.

5. Zdravko Vucanovic

1 studenoga, 2011 kod 5:46 am

tako i treba pusti politiku ,,radi nesto pametno za dobro bit, ,cijelog svijeta nema problema koto radi,samo neka je pametno..

1 studenoga, 2011 kod 6:35 am

Zanimljivo, ti “komunisti” imaju najliberalniji kapitalizam na svijetu.

7. Siniša Ajkholt