Foto: Pixabay

Oboljenja i poremećaji

Izliječena žena kojoj je bakterija pojela kožu

Eksperimentalni sprej pokazao uspjeh

Žena kojoj je bio izgubljen veliki dio kože zahvaljujući bakterijama koje jedu meso oporavljena je ta ista koža eksperimentalnim sprejem. Čudotvorni sprej napravljen od je njezinih vlastitih stanica kože.

Nakon kirurškog uklanjanja ogromnih dijelova njezine kože, liječnici u Phoenixu u Arizoni su tražili Američku agenciju za hranu i lijekove (FDA) za dozvolu korištenja spomenutog eksperimentalnog spreja za liječenje rana i bili su zapanjeni rezultatima.

Sve je krenulo još u siječnju kad se 37-godišnja učiteljica Christin Lipinski obratila liječnicima za pomoć zbog prodornih bolova u pazuhu. Pogrešno joj je dijagnosticirana tad gripa da bi se poslije saznalo kako je jedući meso zaražena sojem streptokoka koji stvara tešku infekciju razornu po tkivo.

Razorna infekcija je nesretnoj ženi zahvatila sve od pazuha i lijeve ruke do cijele lijeve strane trupa. Kirurzi su uklonili zaraženo tkivo da bi zaustavili infekciju u napredovanju što je iznosilo gotovo trećinu površine kože na tijelu.

S obzirom na to kako je previše kože bilo izgubljeno za uobičajeno presađivanje, liječnik na slučaju Kevin Foster i njegov tim su se obratili tad FDA za dopuštenje korištenja spreja. Rabili su eksperimentalnu terapiju poznatu pod nazivom ReCell, čija se učinkovitost trenutno testira za tretmane opeklina.

ReCell sprej nastaje tako da se izrađuje iz malog dijela kože preuzete iz tijela samog pacijenta. Enzim potom razgrađuje tu istu kožu do pojedinačnih stanica. To se zatim raspršuje preko rana, gdje se te nanesene stanice podijele, a zatim se udružuju, pomažući tako da se formira nova koža preko cijelog oštećenog dijela. Tim vanjskim načinom, dakako, rane ne mogu pretjerano brzo zacijeliti.

Pored opisanog tretmana, pacijentici su također izvršili presađivanje manjeg dijela zdrave kože iz bedra kojeg su probušili sitnim rupama tako da se može jače rastegnuti preko rane i postati veće od svoje izvorne veličine.

Tretirano područje je tada pokriveno i ostavljeno tako da se oporavi. Tjedan dana kasnije, na uklanjanju zaštite, a na čuđenje liječnika – koža je zacijelila za 95 posto. Nije izgledala savršeno, bila je pomalo crvena i neravna, ali liječnici očekuju da će se izgled oporavljene kože s vremenom poboljšati.