Evolucija

Izvješće: strateško istraživački program potreban je kako bi se ustanovio utjecaj klime u prošlosti

Razumijevanje utjecaja klime u prošlosti na ljudsku evoluciju se može dramatično poboljšati internacionalnim interdisciplinarnim istraživačkim programom koji bi upotpunio podatke o rijetkim ljudskim fosilima i nepotpune klimatske podatke te ispitao vezu između njih, piše u novom izvješću koje je izdalo National Research Council.

Klima i fosilni zapisi ukazuju na to da se neki događaji u ljudskoj evoluciji – poput evolucije novih vrsta ili seobe iz Afrike – poklapaju sa značajnim promjenama u afričkoj i euroazijskoj klimi. Ovo otvara intrigantnu mogućnost da su okolišni čimbenici utjecali ili kontrolirali evoluciju naše vrste. Mijenjanjem krajolika, promjene klime u prošlosti su možda vršile pritisak koji je doveo do genetske selekcije i inovacija u ljudi. Ljudski fosilni zapisi i naše razumijevanje klimatskih uvjeta u prošlosti su nepotpuni te su zbog toga detalji kako je klima utjecala na ljudsku evoluciju nejasni.

Izvješće predlaže nekoliko istraživačkih inicijativa u sljedećih 10 do 20 godina:

1. Veliki napor kako bi se pronašla nova fosilna nalazišta koristeći moderan alat na daljinsko očitavanje i tradicionalno pretraživanje zemlje. Osim toga, mnoga postojeća nalazišta treba dalje analizirati kako bi se bolje odredilo kada su se vrste prvi put pojavile i onda nestale, zajedno s nepostojećim specifičnim prilagodbama i ponašanjima. Trenutno, napori da se razumije veza između klime i evolucije ograničeni su prazninama u ljudskim fosilnim zapisima.

2. Opsežan program za bušenje na kopnu te u jezerima i oceanskim bazenima u krajevima u kojima su ljudi evoluirali. Integrirani program za bušenje trebao bi biti dio većeg napora za prikupljanje podataka za rekonstrukciju okoliša iz prošlosti – uključujući temperature, oborine i vegetaciju – u blizini nalazišta ljudskih fosila. Opisivanje biljaka i životinja koje su živjele s našim ljudskim precima je ključna komponenta za razumijevanje okruženja iz prošlosti.

3. Velika ulaganja u eksperimente klimatskog modeliranja za ključne vremenske razmake i regije koje su kritične za razumijevanje ljudske evolucije. Cilj će biti karakterizirati regionalne i lokalne klime u područjima gdje su ljudi evoluirali i integrirati te eksperimente s podacima o ekologiji i okolišu u prošlosti.

4. Veći trud u animiranju javnosti, uključujući nastavne programe i putujuće izložbe koje će iskoristiti zanimanje šire javnosti o ljudskoj evoluciji i klimatskim promjenama.

Javni brifing kako bi se raspravilo o nalazima ovog izvješća i njegovim preporukama održati će se 31. ožujka u Smithsonian Institution`s National Museum of Natural History u Washingtonu, DC Nekoliko članova odbora koji su napisali izvještaj predstavit će ga i odgovoriti na pitanja publike.

Izvor: physorg.com