Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Jedan od četiri liječnika svakodnevno koristi društvene medije

Novo istraživanje pokazuje da otprilike jedan od četiriju američkih liječnika koristi društvene medije svakodnevno ili više puta dnevno tražeći medicinske informacije, a njih 14% koristi društvene medije svakoga dana kako bi dodalo nove informacije na mrežu, navodi dr. Robert S. Miller, izvanredni profesor onkologije u Centru za onkologiju Johns Hopkins Kimmel.

Istraživanje je uključilo 485 onkologa i liječnika primarne zdravstvene zaštite. Rezultati pokazuju i da jednom tjedno ili češće 61% liječnika traži informacije, a njih 46% donosi nove informacije. Više od polovice ispitanika je reklo da koriste internetske mreže rezervirane samo za liječnike, a samo 7% je reklo da koriste Twitter.

Onkolozi većinom koriste društvene medije kako bi pratili inovacije iz svoga područja rada, dok se liječnici primarne zdravstvene uglavnom služe društvenim medijima da ostanu u kontaktu sa svojim kolegama i uče od njih, pokazalo je istraživanje.
Budući da je istraživanje provedeno prije godinu i pol dana, vjerojatno sada i više liječnika koristi društvene medije, kaže dr. Miller. Količina informacija potrebna za medicinsku praksu raste eksponencijalno, kaže on, i društveni mediji pružaju “vrlo valjan izvor informacija za liječnike kako bi ostali u toku.”

“Ono što nas je iznenadilo jest intenzivno korištenje internetskih izvora namijenjenih isključivo liječnicima”, kaže Miller. “Moguće je da se mnogi liječnici osjećaju ugodnije s tom vrstom društvenih medija, za razliku od javnih prostora kao što su Twitter ili Facebook.”
U ožujku 2011. Miller i suradnici poslali su ankete putem elektroničke pošte o stavovima i korištenju društvenih medija slučajnome uzorku od 1.695 onkologa i liječnika primarne zdravstvene zaštite koje su se našli u popisu liječnika Američkoga medicinskog udruženja. Društveni medij definiran je kao “internetska aplikacija koja omogućuje stvaranje i razmjenu korisnički generiranoga sadržaja, uključujući i socijalne mreže, profesionalne internetske zajednice, wikije, blogove i mikroblogove.”

Od 485 odazvanih liječnika gotovo je 60% potvrdilo da je društveni medij koristan, privlačan i dobar način dobivanja aktualnih i kvalitetnih informacija (279 ispitanika), koji im omogućuje da se učinkovitije brinu za bolesnike (281 ispitanik) te poboljšava kvalitetu skrbi za bolesnika (291 ispitanik). Na korištenje društvenih medija od strane liječnika najviše su utjecali jednostavnost uporabe i korisnost. Liječnici koji su imali pozitivan stav prema društvenim medijima više su ih i koristili. Dob i spol ne utječu korištenje društvenih medija.

Potrebno je provesti više studija kako bi se utvrdilo na koji način društveni mediji utječu na znanje, stavove, vještine i ponašanje liječnika, kao i način njihove upotrebe među ostalim zdravstvenim profesionalcima, tvrdi Miller.

Studija je nastala kao plod zajedničkog zanimanja za društvene medije Millera i njegovih suradnika na istraživanju dr. sc. Briana S. McGowana s instituta Blue Bell, dr. sc. Molly Wasko sa Sveučilišta u Alabami i dr. Bryan Steven Vartabedian s Medicinskog učilišta Baylor, te Desirae D. Freiherr i dr. sc. Maziar Abdolrasulnia iz tvrtke CE Outcomes u Birminghamu. Istraživanje je financirala farmaceutska tvrtka Pfizer. Sredstva je osigurao McGowan, glavni istraživač koji je prethodno bio direktor Onkološkoga medicinskog obrazovanja u Pfizeru, a sada je konzultant za medicinsku edukaciju i bloger. Istraživanje je provedeno neovisno o organizaciji koja ga financira, a članak je objavljen u časopisu Journal of Medical Internet Research.

Izvor: Johns Hopkins Medicine

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh