Mikrobiologija

Kako mikrob odabire između sedam spolova?

Biolozi su otkrili genetske mehanizme pomoću kojih rijedak mikrob bira jedan od sedam mogućih spolova.

Tetrahymena thermophila. (Credit: Cornell University)

Znanstvenici znaju već od kasnih 1930-ih da mikroorganizam protozoa skupine – Tetrahymena thermophila – može pripadati svakoj od sedam reproduktivnih grupa ili ”grupama parenja”. Svaki se spol može reproducirati sa svakim od ostalih šest spolova, ali ne i s vlastitim spolom.

Studija objavljena u PLoS Biology otkriva da je DNA svake grupe parenja prisutna u organizmu. Tijekom reprodukcije segmenti DNA izbrisani su sve dok se samo jedna grupa parenja ne izrazi kod potomstva. Znano je da ”grupa parenja roditelja nema utjecaj na grupu parenja u koju će spadati potomstvo”, kaže koautor studije Eduardo Orias, molekularni biolog sa Sveučilišta u Kaliforniji. ”Ovo je interesantno i iznenađujuće od trenutka kad je otkriveno”.

Tetrahymena su rijetki među jednostaničnim organizmima zbog toga što sadrže dvije jezgre. Zametna jezgra, kao testisi i jajnici kod ljudi, sadržava genetski podatak koji će biti prenesen na potomka. Somatska jezgra nosi ”radnu kopiju” genoma organizma koja uređuje stanično ponašanje i određuje grupu parenja.

Ti me nadopunjuješ

Svaka je Tetrahymena stanica u studiji imala isti genom u svojoj zametnoj jezgri. Taj genom, istraživači su otkrili, sadržava nepotpune gene koji odgovaraju grupama parenja. Kad se dva organizma pare, združeni dijelovi sadržavaju sve podatke potrebne za šifriranje svake od sedam grupa parenja u svom potomku. Ova je DNA tada dostavljena novoformiranoj somatskoj jezgri potomka. DNA je tada preuređena i njeni dijelovi su izbrisani kroz nasumični proces sve dok ne ostane dovoljno podataka za izražavanje jedne grupe parenja.

Aaron Turkewitz, stanični biolog sa Sveučilišta u Chicagu koji nije bio uključen u studiju kaže kako je ovo istraživanje završetak dugogodišnjeg napora pri razumijevanju zbunjujućih genetskih informacija Tetrahymena.

Izvor: Nature

How about no?

1. Marko Popović

ožujak 30, 2013 kod 4:20 pm

A nama je sa ženama teško 🙁

2. Vjeran Dasovic

ožujak 30, 2013 kod 4:22 pm

7 mogučih spolova???Zar nema samo muški i ženski spol???

3. Muamer Mustafić

ožujak 30, 2013 kod 4:22 pm

Mikrobi nisu komplikovani ko žene 😀

4. Milivoj Šegan

Biće svi ženski ,neka vrsta harema ? 🙂

5. Dalibor B Slavenski

ožujak 30, 2013 kod 4:30 pm

sedam spolova ? 3:)

6. Damir Đirlić

ožujak 30, 2013 kod 4:44 pm

dolje heteronormativnost!

7. Ivo

srpanj 27, 2013 kod 1:02 pm

Dobro ljudi pa što je tu čudno što neke životinje imaju više spolova? Vjerojatno negdje u svemiru žive bića koja imaju tri ili više spolova, i njima bi bilo čudno to što mi imamo samo dva…a neki vanzemaljci možda su hermafroditi, ili čak bespolni, pa bi im sigurno bilo neobično spolno stanje ljudi.

Više u Mikrobiologija