Biljke i životinje

Kanadski znanstvenici: Kanabis možda pomaže u liječenju koronavirusa

Istraživači su uvjereni da određeni aktivni sastojci iz kanabisa mogu utjecati na sprječavanje ulaska virusa u stanice pluća.

Tim kanadskih znanstvenika vjeruje da kanabis može pomoći u prevenciji, a zatim i u liječenju koronavirusa. Oni su se fokusirali na pojedine aktivne supstance u kanabisu koje mogu ojačati zaštitu stanica od koronavirusa.

Istraživači sa Sveučilišta u Lethbridgeu su uvjereni da određeni aktivni sastojci iz kanabisa mogu utjecati na sprječavanje ulaska virusa u stanice pluća u kojima se potom množi i širi. Sugeriraju kako kanabis može smanjiti ulazne točke virusa do 70 posto.

Prema kanadskom istraživanju, kanabidioli bi promijenili razinu ACE2 u tijelu, što bi čovjeka učinilo manje “poželjnim” domaćinom za virus i, u teoriji, smanjilo rizik od infekcije, piše New York Post.

“Naš rad bi mogao imati ogroman utjecaj jer nema mnogo lijekova koji bi mogli smanjiti infekciju za 70-80 posto”, stoji u istraživanju.

Oni su od 800 varijanti kanabisa izdvojili 13 ekstrakata za koje vjeruju da mogu utjecati na razinu ACE2 u ljudskom tijelu.

Znanstvenici su naglasili da je potrebno još istraživanja kako bi dokazali učinkovitost kanabidiola.

“Vjerujemo da bi u budućnosti pripravci od kanabidiola mogli biti dodatak liječenju ili preventiva u borbi protiv koronavirusa”, kazala je istraživačica Olga Kovalchuk.

Kanabis se čak može upotrijebiti za “razvijanje jednostavnih preventivnih tretmana u obliku proizvoda za ispiranje usta i grla”, pokazalo je istraživanje, uz “potencijal da se smanji ulazak virusa” kroz usta.