Foto: Pixabay

Planete i mjeseci

Kina želi uzgajati biljke i kukce na “tamnoj strani Mjeseca”

Svemirski pothvat za 2018.

Kina upravo izvodi pripreme za prvu ljudsku bazu na Mjesecu. Naime, ove godine se pripremaju poslati posebnu sondu na Mjesec. Radi se, izgleda, o narednom pothvatu u seriji kineskih svemirskih uspjeha.

Nova svemirska misija zvana Chang’e 4 bit će lansirana točno u lipnju, raketom Dugi marš 4C koja će sa sobom ponijeti 425 kilograma težak relejni satelit i postaviti ga u orbitu 60.000 km iza Mjeseca.

Drugo lansiranje planirano kasnije ove godine poslat će, pak, lander i rover na daleku stranu Mjeseca koje će relejni satelit voditi da sigurno sleti. Bit će to prvo spuštanje na „tamnu stranu Mjeseca“, u još neistraženo područje zvano Bazen južni pol-Aitken, inače ogromni bazen na južnoj polutki koji se prostire od južnog pola do kratera Aitken.

Kinezi će tako poslati i rover koji će sadržavati pribor za povrtlarstvo koji bi trebao pripremiti put za ljudsku postaju zbog proučavanja kako biljke uspijevaju na Mjesečevoj površini. Uz biljke će ponijeti i kukce, poput primjerice ličinki dudovog svilca.

“Kinezi zaista probijaju granice takvom tehnički izazovnom misijom”, tvrdi Brian Harvey, svemirski analitičar i autor knjige Kina u svemiru: Veliki korak naprijed.

Kina je razglasila i planove lansiranja svemirske sonde koja bi ponijela na Zemlju uzorke s Mjeseca, što aludira na natjecanje s ambicijama američkog predsjednika Trumpa da obnovi američki svemirski program, s prvim ciljem ponovnog slanja astronauta na Mjesec.

Lunarna sonda Chang’e-5 prolazi kroz posljednju seriju testiranja i nadaju se da će biti spremna za lansiranje. Misija će podrazumijevati nove izazove za Kinu, jer će sadržavati prikupljanje uzoraka, uzlijetanje s Mjeseca i ulazak u Zemljinu atmosferu velikom brzinom, što bi trebalo značiti “jednu od najkompliciranijih i najtežih kineskih svemirskih misija”, kako kaže je Hu Hao, predstavnik Kineskog programa za lunarno istraživanje.

Kineski predsjednik Xi Jinping je pozvao Kinu da postane globalna sila na polju svemirskog istraživanja, a kineska svemirska agencija je objavila također planove lansiranja još dvije misije na Mars i jedne misije na Jupiter.

Potpredsjednik kineske Nacionalne svemirske uprave Wu Yanhua je poručio kako će prva sonda biti poslana do 2020. godine na Mars. Nakon toga će biti lansirana i druga sonda koja će skupljati uzorke i voditi istraživanja strukture, sastava i okoliša crvenog planeta. Najavljeno je i istraživanje asteroida.

Još 2003. je Kina provela svoju prvu svemirsku misiju i od tada konstantno napreduje. Izveli su tako hod u svemiru te spustili rover na Mjesec, a za šest godina bi trebali imati potpuno funkcionalnu svemirsku postaju s posadom, koja bi trebala potrajati barem jedno desetljeće.

svemir- novosti, vijesti iz svemira 2018, najnovija otkrica u astronomiji, najnovija otkrića u svemiru, najnovija otkricq u svemiru

1. Stjepan Lorber

siječanj 7, 2018 kod 2:21 pm

Mozda je malo prekasno s obzirom da je njesec odavna naseljen,

2. Mario Forjan

siječanj 7, 2018 kod 4:00 pm

e jos da mjesec ima tamnu stranu lol

3. Josip Bartolic

siječanj 7, 2018 kod 4:24 pm

Nemogu tamo su transformeri ,,, imaju svoj bottanicki vrt ,,, a i moraju platit placovinu transformerimq ,,, q i pitanje u kojoj valuti ,,,treba se dobro informirat ,,da ne odu na coravo

4. Stjepan Lorber

siječanj 7, 2018 kod 4:29 pm

Mjesec nije nebesko tjelo nego svemirski brod ,sto mislite zasto ga nikad nije pogodio i unistio nijefan meteor anema atmosfere da ga stiti

• Antonio

siječanj 7, 2018 kod 7:10 pm

Imaš pravo. Krateri su estetske prirode.

• Dario Crnoja

siječanj 7, 2018 kod 7:26 pm

A možda je i u šumi

• Danijel Gajic

siječanj 8, 2018 kod 9:10 am

Au brate sto je tebi dobro. Hoces li mi dati broj svog dilera?

5. Drago Simunic

siječanj 7, 2018 kod 5:37 pm

Mjesec je “hologram”

6. Nikša Marković

siječanj 7, 2018 kod 6:42 pm

Mjeseceva tamna strana??? Sta nije mjesec okrugao i vrti se oko sunca sa nije onda sve osvjetljeno u odredenom trenutku msm nekuzim ovaj retardirani post!

7. Kea Kea

siječanj 7, 2018 kod 6:52 pm

Kinezi iovako prozdiru kukce pa to mogu uzgajati i ovdje pa neka se najedu..ne treba im a Mjesec..i tamo bi sve zagadili da mogu do njega.

8. Zlatko Juvan

siječanj 7, 2018 kod 11:20 pm

Koja jebena tamna strana. postoji strana koja se ne vidi sa zemlje. Mjesec je obasjavan suncem uokrug i taj dan traje oko 29 dana ,no uvijek je jednom stranom okrenut prema zemlji pa drugu nikad ne vidimo.I zato je nekad pun nekad obasjana četvrt i tako dalje vidljivo iz naše ulice sobe mora rijeke i jasno zar ne.

9. Johnyy Doe

siječanj 8, 2018 kod 2:45 pm

Jeli itko od vas pametnih skuzija navodnike mozda?

10. Tomislav Rašić