Izvor: HINA

Kineska svemirska letjelica s ljudskom posadom vratila se na Zemlju

Kineska svemirska letjelica Shenzhou 11 s dvočlanom posadom u petak je sigurno prizemljila u području sjevernog dijela Unutrašnje Mongolije, javili su državni mediji, ističući da se radi o najduljoj kineskoj svemirskoj misiji s ljudskom posadom.

Kineska Središnja televizija (CCTV) prikazala je slike letjelice čije ime znači “Božanska lađa”. Državna agencija Xinhua precizira je da je kapsula “uspješno” prizemljila nešto iza dva sata iza ponoći po mjesnom vremenu.

Dvojica astronauta Jing Haipeng i Chen Dong proveli su 30 dana u svemirskom laboratoriju Tiangong 2, tj. “Rajskoj palači 2”, koju Kina koristi za pokuse, a kako bi se oko 2020. ostvario dugoročni plan o svemirskoj stanici s trajnom ljudskom posadom.

Prema riječima glavnog zapovjednika misije Zhang Youxie, astronauti su u dobrom stanju. Tiangong 2 ostat će u orbiti i kasnije pristati uz Tianzhou 1, prvu kinesku svemirsku teretnu letjelicu koja bi trebala biti lansirana u travnju sljedeće godine.

Kina ustrajno radi na razvoju svog svemirskog programa u vojne, komercijalne i znanstvene svrhe, no još uvijek zaostaje za SAD-om i Rusijom.

1. Citati o ljubavi