Planete i mjeseci

Kineski znanstvenici otkrili analizu čudne supstance koju je na Mjesecu pronašao rover Yutu 2

Tamnozeleni materijal prvi je primijetio kineski rover Yutu 2 tijekom istraživanja terena u blizini kratera Von Kármán.

Kineski znanstvenici identificirali su kemijski sastav i utvrdili moguće porijeklo misteriozne supstance u vidu gela, pronađene na Mjesecu 2019. godine.

Tamnozeleni materijal prvi je primijetio kineski rover Yutu 2 tijekom istraživanja terena u blizini kratera Von Kármán, poznatog mjesta na Mjesecu koje u promjeru ima oko 150 kilometara.

Nova analiza grupe istraživača s Kineske akademije znanosti potvrđuje da zapravo nije riječ o gelu već o tvrdom i staklastom mineralnom spoju koji se rastopio i promijenio strukturu na visokim temperaturama.

Tim je supstancu specifično identificirao kao neku vrstu stijene koja je formirana od dijelova minerala koju su “spojeni pomoću neke vanjske sile”, a tim navodi da je “nastala spajanjem izazvanim udarom”.

Supstancu su prvo primijetili znanstvenici koji su upravljali roverom Yutu 2 zbog toga što je bila drastično različita od karakteristika okolnog tla u krateru Von Kármán, piše Newsweek.

Tad se supstanca opisivala kao tamnozeleni materijal nalik gelu jer se na slici koju je kamera dobila mogao vidjeti sjaj i uočljiva razlika od okolnog suhog Mjesečevog tla.

Neki istraživači su predložili tumačenje prema kojem ta supstanca potječe iz vulkanske aktivnosti, no kineski su znanstvenici kasnije zaključili da na Mjesecu nije bilo aktivnih vulkana tijekom više od tri milijarde godina.

Tim je otkrio da je glavna komponenta supstance bila plagioklasa koja je glavni sastojak Zemljine i Mjesečeve kore, a osim toga, sadržavala je i olivin i piroksen.

Znanstvenike ipak još uvijek zbunjuje način na koji je ta supstanca završila u krateru Von Kármán, a gdje i kad se udar asteroida dogodio također još uvijek nije poznato.