Zdravlje i Medicina

Kirurzi pronašli lijek za pacijente koji su ostali paralizirani zbog ozljede kralježnice

Darek Fidyka walks with the aid of leg-braces and a walking frame

Darek Fidyka bio je paraliziran od struka naniže, ali sad opet može hodati nakon što je na njemu obavljena revolucionarna operacija, koju su financirale dvije britanske ustanove. U njoj su poljski kirurzi iskoristili stanice koje podržavaju živčane stanice u nosu, kako bi obnovili spone između prekinutih živaca na Fidykovoj kralježnici.

Fidyka je ostao paraliziran u nesreći prije četiri godine, a vjeruje se da je taj 38-godišnji Buragin prvi koji u svijetu koji se oporavio od potpunog prekida živčanih stanica u kralježnici. Danas hoda uz pomoć pomagala i samostalno se kreće i obavlja poslove te čak može ponovno voziti i automobil. U njegove noge poljski kirurzi uspjeli su vratiti osjete, prenosi Guardian.

Poljski tim kirurga predvodio je jedan od najboljih stručnjaka za kralježnicu, dr. Pawel Tabakov, sa Sveučilišta medicine u Wroclawu, a operacija je uključivala transplantaciju takozvanihi OEC stanica (mirisne glijalne stanice) iz nosa na kralježnicu.

Tako transplantirane na kralježnicu te stanice uspjele su potaknuti rast i spajanje završetaka prekinutih živaca, što se ranije smatralo nemogućim.
Istraživanje postupka i operaciju financirali su Nicholls Spinal Injury Fundation (NISF) te UK Stem Cell Fundation. Tehniku transplantacije otkrio je profesor Goeffrey Raisman s Instituta za neurologiju londonskog sveučilišta.

“Znanstvena znanja koja se tiču ovog značajnog napretka bit će dostupna drugim istraživačima diljem svijeta tako da zajedno možemo pronaći lijek za to stanje koje ljude lišava normalnog života”, istaknuo je David Nicholls, osnivač NSIF-a.

“Ako možemo uvjeriti globalnu zajednicu neurokirurga da ova tehnika funkcionira, onda će se ona doista brzo razviti”, zaključuje profesor Raisman.

Izvor: GuardianDnevnik.hr

1. Karmen Spanjol

22 listopada, 2014 kod 8:07 pm

Ovo je znanost!!!

2. Mara Rita

22 listopada, 2014 kod 8:20 pm

Čudo!!!!

3. Sanja SAnja

22 listopada, 2014 kod 8:24 pm

Konacno!

4. Leo Lazar Jakšić

22 listopada, 2014 kod 8:38 pm

Koliko je molitvi bilo uključeno u proces izlječenja?

5. Tomislav Soldo

22 listopada, 2014 kod 8:46 pm

Ajde da vidimo i to…

6. Primat Selector

22 listopada, 2014 kod 11:58 pm

Pacijente?KOliko ja znam jednog jedinog….i to prakticki sinapse su bile alakvidne,.Jbt..ovaj portal je u stvari tesko ZLO…Serete bez veze…i nisu pronasli lijek..vec je presađivanje bilo..znaci mehanicki tehnicizam..DA lijek?Tko vam pise ovo i odrzaje grupu?Nabij te ga na K!!!!

7. Mile Miladic