Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Ključni elementi u prevenciji homofobije i nasilja u školama

Kako na queer populaciju utječe diskriminacija koju moraju trpjeti u školama zbog njihove seksualne orijentacije? Na ovo pitanje pokušava odgovoriti doktorska disertacija istraživača Aitora Martxuete.

U svojem radu nazvanom “Seksualna raznolikost u obrazovnom kontekstu”, Martxueta je proveo empirijsko istraživanje kako bi odgovorio na gore navedeno pitanje te je analizirao stavove studenata iz Baskije u Španjolskoj, te drugih europskih zemalja poput Velike Britanije i SAD-a na temu seksualne raznolikosti, homofobije i nasilja vezanog uz to, a s kojima se suočavaju pripadnici LGTB zajednice. Njegov rad završava prijedlozima za suzbijanje nasilja uzrokovanog homofobijom.

“Prvo sam htio provjeriti ima li nasilje motivirano manjinskom seksualnom orijentacijom, proživljeno za vrijeme školovanja, negativan utjecaj na mentalno zdravlje danas odraslih osoba”, rekao je Martxueta. Kako bi to provjerio, proveo je eksperiment među 119 pripadnika manjinske seksualne orijentacije, članova LGBT zajednice.

Iako Martxueta upozorava da uzorak nije dovoljno velik da bude reprezentativan, rezultati njegove studije pokazuju da su diskriminacija, nasilje i uvrede kao posljedice homoseksualne orijentacije povezane s depresijom, anksioznošću i smanjenim samopouzdanjem.

“Možda se čini neobičnim, no osobe koje su se suočile s diskriminacijom po pitanju seksualne orijentacije imaju veću potporu i prihvaćeniji su od strane obitelji i okoline i ranije prihvaćaju svoju orijentaciju.”

Mjere prevencije

U sklopu svoje studije, Martxueta je analizirao druga istraživanja provedena u Baskiji, Španjolskoj i drugim europskim zemljama te SAD-u na temu stavova studenata prema njihovim homoseksualnim kolegama.

“Postoji velika razlika u broju studija provedenih na temu seksualne diskriminacije u Baskiji i Španjolskoj u odnosu na studije u drugim europskim zemljama poput Velike Britanije, a pogotovo u odnosu na SAD”, rekao je Martxueta koji je istaknuo primjer Los Angelesa gdje je LGTB zajednica vrlo aktivna i organizira razne aktivnosti u svrhu edukacije.

U svakom slučaju, empirijski dokazi pokazuju da škole koje imaju nisku toleranciju na homofobiju i nasilje postižu sigurnije okruženje, imaju manje izglede za nasilje povezano s manjinskim seksualnim orijentacijama i učenici bez straha mogu priznati svoje seksualne preferencije.

Stoga je Martxueta osmislio ključne elemente koji bi pridonijeli toleranciji seksualne raznolikosti u razredima iz globalne perspektive. Prema njemu, jedan od elemenata je izrada kurikuluma koji jamči sigurno školsko okruženje, a koje se temelji na zaštiti ljudskih prava. Slično tome, to ne bi trebalo biti rezervirano samo za profesore nego i za roditelje. Osmislio je i niz aktivnosti i preporuka koje bi članovi školskog sustava trebali usvojiti kako bi spriječili homofobno ponašanje te savjete za učenike koji se suočavaju s diskriminacijom zbog njihove seksualne orijentacije.

Sljedeći korak za Martxuetu je proširiti istraživanje kako bi dobio pravi uvid u stanje u razredima i kako bi se njegovi savjeti mogli iskoristiti za stvaranje okoline koja se temelji na uzajamnom poštivanju.

Izvor: Basque Research

Nastavi čitati

Babuške su zle.

5 komentara

5 Comments

  1. Kvisko Panter

    4 veljače, 2013 kod 4:08 pm

    to su sotonisti,neznam zasto ih podrzavate.vrlo dobro ste upoznati kako je zavrsila sodoma i gomora.

  2. Daniela Dunat

    4 veljače, 2013 kod 4:21 pm

    Ne znam što je znanstveno novoga u toj disretaciji. Anotacijski, ispada da se ponuđena rješenja svode na izmjenu kurikuluma u svrhu zaštite dotične ugrožene skupine djece, s pojačanom tendencijom na njihovu ´´slobodu´´ javnog istupa. Različito je u svakoj zemlji, ali zajedničko mnogima jest ciljanje na srednjoškolsku populaciju (taj je učenik ni dijete,a ni odrasla osoba) za razne propagandne istupe. Najgore je što oni često nisu niti svjesni onoga što čine, zašto i koga time bogate. Masa djece koja će možda izgubiti i život u nekoj od parada nikome neće pomoći, osim onih koji na takav način štite svoju.. pozadinu. (ružno zvuči, ali nije ni na koji način u alegoričnoj svezi na kontekst priče). Učeniku te dobi glavna je tendencija učenje i psihofizičko sazrijevanje, a najmanje politički, ideološki i bilo kakvi propagandni istupi-to je manipulacija djecom. Što god da je dijete, kasnije i odrasla osoba, po seksualnoj orijentaciji i spolnoj pripadnosti, je li ili pak nije posve definirano oko toga, posao je prirodnog procesa sazrijevanja, roditeljskog i stručnog vodstva ako djetetu zatreba pomoć ili zaštita, a ne ovoga o čemu članak govori.. O kakvoj toleranciji govoriti, kad će dijete koje se ´´otkrije´´ vrlo vjerojatno negdje izvan škole zbog toga biti pretučeno ili ubijeno? Taj bi problem (u društvu, a ne samo u školama) trebao rješavati pravosudni sustav.

  3. Valentino Kapić

    4 veljače, 2013 kod 4:50 pm

    Užgat i zapalit!

  4. Kristijan Bošnjak

    4 veljače, 2013 kod 4:52 pm

    Sve zatvorit na jedan otok,pa nek se razmnozavaju.

  5. Krešo Mrše

    4 veljače, 2013 kod 7:13 pm

    ne mrzi šta nerazumiš ali parade mi nisu drage to van netriba !!!

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh