Wellness i prehrana

Kofein smanjuje rizik od raka kože

Najnovija istraživanja pokazuju kako konzumacijom više od dvije šalice kave dnevno, ili bilo kojeg drugog kofeinskog napitka, bilo da se radi o gaziranim sokovima, čajevima ili čokoladi, smanjujemo mogućnosti razvitka raka kože.

Članak u časopisu Cancer Research govori o tome kako kofein potencijalno reducira rizik od razvitka stanica karcinoma, učestali oblik raka kože.

“Naši podatci potvrđuju – što je više kofeina konzumirano, manji je rizik od razvitka stanica karcinoma,” izjavio je Jiali Han, izvanredni profesor pri Brighamu i Women’s Hospitalu, harvardskoj medicinskoj školi u Bostonu i harvardskoj školi javnog zdravstva.

U svom izvještaju istraživači analiziraju statističke podatke sakupljene od 112 tisuća ljudi koji su surađivali u najnovijem Nurses’ Health istraživanju. Više od 238 tisuća pojedinaca sudjelovalo je u organiziranoj studiji, koja je započela 1976. godine. Primarni cilj istraživanja je prevencija od raka. I ovdje su rezultati pokazali da su mogućnosti razvitka stanica karcinoma manje pri što većoj konzumaciji kofeina.

No, to ne znači da su Han i ostali istraživači sugerirali da ljudi počnu piti neograničene količine omiljene kave: “Ne bih preporučio povećanje količine konzumiranja kave samo zbog ovih podataka,” izjavio je Han.

“Svejedno, naši podatci pokazuju kako je smanjenje stanica raka potaknuto povećanjem kofeina . Ovo istraživanje uključuje i opasne zdravstvene posljedice poput dijabetesa drugog tipa i Parkinsonovu bolest.”

Iako kofein može izazvati ovisnost, direktno se povezuje s velikim brojem zdravstvenih prednosti, poput mentalnih i fizičkih performansi. Neka su istraživanja povezala kofein i sa smanjenjem mogućnosti dobivanja ciroze jetre.

1. Krešimir Šantić

srpanj 7, 2012 kod 8:32 pm

znao sam….. !

2. Ella Čalić

srpanj 7, 2012 kod 8:34 pm

čokolada lijek za sve! 😀

3. Mirela Ivancevic

srpanj 7, 2012 kod 8:36 pm

koliko kave pijem sigurna sam pa da živim još deset života … 🙂

4. Jahac Rumene Kadulje

srpanj 7, 2012 kod 8:39 pm

Fala Bogu da znanost okreće nešto i u moju korist. Ja sam na cca 2 litre dnevno. Imam velku šalicu pa puno stane. Politrenka ! 2 vjutro, 2 popodne i 2 prije spavanja. to bi znanstvenom metodom bilo utvrđeno 3 litre. Bez zoca. Na instant kavi sam.

5. Tonko Mileta

srpanj 7, 2012 kod 8:42 pm

Znanstvenu zajednicu vode ljudi koji ne brinu za vase zdravlje, naprotiv zele vas bolesne, debele i retardirane, da bi vas mogli lakse kontrolirati. Ovakve floskule nisu znanost odnosno znanost je sve manje u funkciji poboljsanja covjekovog zivota. Kofein povisuje tlak i stvara ovisnost, ukratko to je droga!

6. Mirela Ivancevic

srpanj 7, 2012 kod 8:56 pm

sad kad su nam neki pojasnili da je droga….volim ju još više, idem si odmah skuhati šalicu 🙂

7. Vjeran Dasovic

srpanj 7, 2012 kod 8:58 pm

Ni ja ne vjerujem baš u ta istraživanja.Kao što stara narodna kaže:sve je zdravo u umjerenim količinama.I za to mi ne treba nikakva znanost. 🙂

8. Mandica Grgić

srpanj 7, 2012 kod 9:01 pm

ma ja…ajjmoo kavaaaa

9. Tijana Filipović

srpanj 7, 2012 kod 9:06 pm

I onda sutra nova studija da prekomjeren unos kave …bla bla bla jer to je znanost. Ljudi radite sto vi zelite ukratko,pa nismo lutke.

10. Krešimir Šantić