Oboljenja i poremećaji

Kontracepcija za muškarce

Znanstvenici su otkrili kako i gdje muški hormoni djeluju u testisima kontrolirajući proizvodnju sperme i mušku plodnost. Takvo bi otkriće moglo dovesti do pronalaska kontracepcijske pilule za muškarce koja bi imala slično djelovanje već postojećoj piluli za žene.

Ovo otkriće također pruža nadu u izliječenje muške neplodnosti kod slučajeva niske proizvodnje sperme. Ispitivanja su vršena na miševima ali istraživači vjeruju da bi slični rezultati bili dobiveni i kod drugih sisavaca, uključujući i čovjeka.

Istraživanja su provedena na dvije populacije miševa. Kontrolna, zdrava populacija uspoređivana je sa populacijom miševa kojoj su odstranjeni određeni geni te se na taj način utvrdilo koji su zapravo geni odgovorni za poticanje proizvodnje sperme u testisima.

Rezultati ovog istraživanja pokazuju put ka stvaranju sigurnog, reverzibilnog kontracepcijskog sredstva za muškarce isto kao i u pronalaženju lijekova protiv muške neplodnosti.

Izvor: www.sciencedaily.com