Bakterije i virusi

Korak po korak do zagonetnog HIV-a

Od HIV-a je u svijetu umrlo 25 milijuna ljudi i to u svega 25 godina. Znanstvena zajednica ne prestaje sa mukotrpnim radom razotkrivanja Ahilove pete ovog do sada nedodirljivog i smrtonosnog virusa.

Trenutno znanstveni tim sa Rockefeller Sveučilišta pokušava saznati na koji način HIV virus sastavlja svoj genetski materijal dok se umnožava ispod površine inficirane stanice.

Prijašnji rad iste grupe znanstvenika po prvi put je uspio prikazati formiranje jedne virusne čestice u realnom vremenu, koristeći novo razvijenu metodu fluorescentne mikroskopije. Sanford M. Simon, voditelj Laboratorija za staničnu biofiziku, i jedan od znanstvenika koji radi na ovom projektu, tvrdi kako polako ali sigurno razotkrivaju sve korake upletene u razvoj infekcije. Ono što ih trenutno zanima je zagonetan način na koji se virus sastavlja unutar inficirane stanice te način na koji prolazi kroz membranu inficirajući druge stanice. Znanstveni tim se nada kako bi razumijevanje ponašanja virusa moglo doprinijeti razvijanju efikasnijih antivirusnih terapija koje bi pomogle milijunima ljudi diljem svijeta.

Izgleda da je u samom procesu umnožavanja virusa jako bitan virusni protein zvan Gag. Otkriveno je da je jako mali broj Gag molekula potreban kako bi vezali otpuštene molekule RNA. Novo formirani kompleks Gag-RNA se nekoliko minuta polako kreće po membrani okupljajući dodatne Gag molekule oko kompleksa fiksirajući na taj način genetski materijal. Kada završi formiranje, novo stvorena virusna čestica je spremna za otpuštanje sa membrane inficirane stanice kako bi zarazila druge stanice.

Prednost ovoga rada je u promatranju virusa u realnom vremenu, te fokusiranju na pojedinačne virusne čestice. Pokazalo se da se novi virus sastavlja tek kada čestice dođu u dodir sa membranom stanice, ne prije. Promatrano je također kako se čestice HIV-a okupljaju oko pojedinačnih molekula RNA.

Sljedeći korak, smatraju znanstvenici, je razumijevanje probijanja virusnih čestica kroz membranu i njihovog otpuštanja kako bi mogle zaraziti druge stanice organizma.

Više u Bakterije i virusi