Bakterije i virusi

Koronavirus ipak ima jednu veliku sličnost s HIV-om

Znanstvenici koji istražuju koronavirus otkrili su da ima sposobnost uništiti zdrave stanice koje imaju za cilj borbu protiv njega.

Tim istraživača sa Sveučilišta Fudan u Šangaju i njujorškog Centra za transfuziju istraživao je sposobnost virusa da ubija najsnažnije imune stanice, odnosno one koje su zadužene za borbu s koronavirusom.

Njihova otkrića su objavljena ovog tjedna u medicinskom časopisu Cellular and Molecular Immunology, a time su se nažalost obistinili strahovi liječnika da bi virus mogao nanijeti štetu sličnu onoj koja je viđena kod pacijenata oboljelih od HIV-a.

U svom eksperimentu, znanstvenici su „pričvrstili“ koronavirus na laboratorijski uzgajane T stanice.

T-stanice ili T-limfociti igraju sastavnu ulogu u sposobnosti tijela da pronađe i uništi strane stanice u organizmu.

Obično, T-stanice su sposobne zarobiti stanicu inficiranu virusom, izbuše rupu i ubrizgaju kemikalije u membranu koja potom uništava i virus, i stanicu.

Sličan eksperiment izveden je i na virusu SARS-a, ali on nije imao isti efekt na T-stanice.

Upravo je to razlog zašto su obdukcijski izvještaji pokazali da su svi preminuli pacijenti imali jako malen broj T-stanica.

Ovi i drugi testovi pružit će nam nijansiran pristup upravljanja bolešću – rekao je vodeći istraživač i profesor Menno van Zelm.

1. Zoran