Foto: Pixabay / Izvor: ScienceAlert

Fizika

Kvantna teleportacija ide dalje: Kinezi šalju fotone kroz vodu!

Kineski znanstvenici uspješno su poslali informaciju između prepletenih čestica kroz morsku vodu, i ovo je prvi put da se ovaj tip kvantne komunikacije postigao pod vodom.

U ovom eksperimentu dokazivanja koncepta, informacija je poslana preko 3,3 metra dugog spremnika s morskom vodom, ali znanstvenici predviđaju da će se ista tehnika moći koristiti za slanje komunikacija koje je nemoguće hakirati i do 900 metara u dalj kroz otvorena mora i oceane.

“Ljudi su već govorili o ideji podvodne kvantne komunikacije, ali ne znam ni za koga tko je obavio ovakav eksperiment”, rekao je Thomas Jennewein sa Sveučilišta Waterloo u Kanadi za New Scientist.

“Očita primjena bi bila podmornica koja želi ostati pod vodom i svejedno komunicirati na siguran način.”

Ovo je velika stvar, jer kvantna komunikacija – koja se još naziva i kvantna teleportacija – omogućava ljudima da šalju poruke koje su zaštićene od znatiželjnih očiju zakonima fizike. Ako to nije ultimativno šifriranje, što onda jest?

Kvantna komunikacija zasniva se na ideji kvantne prepletenosti – onog čudnog fenomena na koji se Einstein referirao riječima “sablasno djelovanje na daljinu”. U osnovi, kvantna prepletenost znači da su dvije čestice neraskidivo povezane, i što god da se dogodi jednoj od njih imat će utjecaja i na drugu, bez obzira na udaljenost.

Putem tog mehanizma znanstvenici su već “teleportirali” informaciju preko ogromnih udaljenosti putem optičkih vlakana, pa čak i otvorenih prostora.

Ranije ove godine, drugi tim kineskih znanstvenika je putem kvantne prepletenosti teleportirao informaciju na satelit u orbiti Zemlje udaljen preko 500 kilometara.

No sve dosad to nitko nije napravio u vodi, koja je na zlu glasu zbog raspršivanja bilo čega što smo pokušali usmjeriti kroz nju. Sjetite se samo kako se ponaša svjetlosni snop lasera u zraku i na vodi.

Znanstvenici sa Sveučilišta Jiao Tong u Šangaju uzeli su morsku vodu iz Žutog mora i ulili je u spremnik dug tri metra kako bi obavili eksperiment.

Zatim su kreirali par zapetljanih fotona usmjerivši snop svjetla kroz kristal. Kakva god da je polarizacija jednog fotona, njegov par automatski ima suprotnu polarizaciju.

Ove čestice postavljene su na suprotne krajeve spremnike, i znanstvenici su pokazali da bez obzira na njihovu odvojenost i nekoliko metara morske vode između njih, svejedno mogu ispravno prenijeti informaciju između njih u 98 posto slučajeva.

“Naši rezultati potvrđuju izvodljivost morskog kvantnog kanala, i predstavljaju prvi korak prema podvodnoj kvantnoj komunikaciji”, napisali su istraživači u časopisu The Optical Society.

Istraživanja su još u začetku, i važno je da i drugi timovi repliciraju ovaj rezultat, ali ostaje vidjeti može li se ista stvar postići i na većim udaljenostima i van spremnika.

Na osnovi nekih kalkulacija, znanstvenici predviđaju da će biti moguće postići kvantnu komunikaciju preko otvorenog mora udaljenosti i do 885 metara, koristeći se fotonima u plavo-zelenom spektru.

No, časopis New Scientist izvještava da su drugi timovi izračunali ograničenje kvantne komunikacije na udaljenost od 120 metara.

“Zato što voda u oceanima apsorbira svjetlo, postizanje kvantne komunikacije na većim udaljenostima bit će teško”, rekao je Jeffrey Uhlmann, fizičar sa Sveučilišta Missouri u Kolumbiji.

Na kolike će se udaljenosti moći rastegnuti ova podvodna kvantna komunikacija još ćemo vidjeti, ali sada kada su znanstvenici pokazali da je to moguće, samo je pitanje vremena kada će se granice početi pomicati.

1. Sandi Sinčić

kolovoz 29, 2017 kod 3:55 pm

Nostradamus je jasno kazao da ce zuta rasa zavladati svijetom…a vi se i dalje smijte malim zutim glodavcima rize….

• Deni Pejaković

kolovoz 29, 2017 kod 4:00 pm

Gle, ak su pametniji od nas, imaju svo pravo zavladat svijetom. Jedina razlika izmedju nasih misljenja je to sto moj prosjecan znanstvenik nije rasist.

kolovoz 29, 2017 kod 5:38 pm

Rekao je on svašta, uglavnom dvosmislene gluposti

2. Dean Smojver

kolovoz 29, 2017 kod 4:08 pm

Maja, gle Kineze! :O A mi u Hrvatskoj, dok svijet ide naprijed, i dalje ŽUSTRO raspravljamo o ustašama, četnicima i partizanima, hahaha. 😀 Tragikomično!

kolovoz 29, 2017 kod 4:31 pm

A kod nas samo stare teme, od ’41. do ’90. 😉

kolovoz 29, 2017 kod 4:31 pm

Nije ni čudno da tako ne idemo naprijed. 😀

kolovoz 29, 2017 kod 4:36 pm

Kako jedan moj frend kaže, kod nas prevladava stav: “Ako nisi s nama, odmah si protiv nas”! :/ Nema sredine, rijetki ljudi su umjereni, a kritičkog razmišljanja gotovo uopće nema, jer stanje svijesti na neopisivo nam je niskom nivou. :/

• Goran Spasojević

kolovoz 29, 2017 kod 7:05 pm

pa da se ne spominju stalno i svugdje, možda te teme ne bi imale toliku pažnju.. al gle čuda, uvijek se nađe netko tko ih čak i ispod članka o Kinezima i kvantnoj teleprtaciji uspije spomenuti.. 😉

• Vnuki Bezzulufni Alen

kolovoz 30, 2017 kod 8:02 am

balkan nikada nece biti inteligentan, uvijek samo o ratu o srbim i hrvatima

kolovoz 30, 2017 kod 4:29 pm

Maja, eh, tako bi trebalo biti… 🙂

kolovoz 30, 2017 kod 4:32 pm

Goran, hahaha, jebiga. Ma, OGORCEN sam takvim stanjem svijesti u Hrvatskoj pa me zanima i misljenje nekih neutralnih ljudi. 🙂

• Josip Jurić

kolovoz 30, 2017 kod 4:59 pm

Dean, ako se tako nastavi, narod ovih prostora ima sve potencijale da za nekoliko desetaka godina (ako ne već stotinu) jednostavno nestane, izumre.

kolovoz 30, 2017 kod 5:00 pm

Josip, slazem se! 🙂

3. Marijo Batinović

kolovoz 29, 2017 kod 4:52 pm

Nije to ništa, rvati šalju hrvate što dalje od hrvatske..

4. Goran Netahly

kolovoz 29, 2017 kod 5:39 pm

…skužili su

5. Zvonimir Lugaric

kolovoz 29, 2017 kod 6:36 pm

Mi teleportiramo križni puz kroz vodu. Beat that Kinezi!

6. Ranko Krnić

kolovoz 29, 2017 kod 7:02 pm

A mi širimo krščanstvo kroz vodu…. 😛

7. Jug Kovacevic

kolovoz 29, 2017 kod 7:07 pm

Mi smo savrseniji….. torbe love prebacimo a da je i ne dotaknemo…. ili jos superiornije; zivimo od petine potrosacke korpe!

8. Nur Rose

kolovoz 29, 2017 kod 7:55 pm

Kad pustiš goluba u kadi,dobiješ uvijek lošu informaciju..Nešto smrdi u zraku,rekli bi…

9. Pero

kolovoz 30, 2017 kod 1:24 am

Ti si kao uvjeren da će žuta rasa zavladati svijetom,
    tvoj alter ego 1 je uvjeren da će ta čast pripasti muslimanima
    tvoj alter ego 2 je uvjeren u Trumpetameričku dominaciju
    tvoj alterego 3 zna da su to zapravo indijci
    tvoj alterego 4 ima dokaze da japanci samo što nisu zavladali preko tehnologije
    tvoj aletrego 5 očekuje buđenje afrikanaca koji su sami po sebi nadljudi. Kao dokaz nudi atletiku.
    i tako to. ima još.
    Katolička crkva
    Muslimanska religija…….
    Kada se sve zbroji dobiješ čisto bratstvo i jedinsvno + Titov
    pokret nesvrstanih.
    Zaklučak je da ste sami za sebe malča ništavila.
    Ali ako se udružite evo nama propagandista Titovih ideja, socijalizma…..
    Zaboravili ste tko ste i što ste pranjem vrlo malo korištenih mozgova.
    Mislite da ste veliki hrvati, a 99% svijeta nikada nije čulo za taj komad
    apsurdistana za kojeg mislite da je vaš-naš, a zapravo je bio naš do 1990
    a onda je rasprodan uništavjući milijarde da bi se neko dokopao milijuna.
    Četnici su opljačkali spalili i pobjegli.
    Obnova i evo svega nazad. Ali 100.000 komunjara s promjenjenom partijskom knjižicom SKH-HDZ u talu sa bjelosvjetskim lopovima-to su ti oni deseci tisuća političkih zatvorenika, koji su u 95% slučajeva završili u buksi zbog običnog šibicarenja gastarbajterra ispred autobusnog kolodvora, razni prevaranti, lopovi……
    Eto zato ti se uostalom ne otvaraju dosijei iako i bez novog zakona sve starije od 20 godina je ionako dostupno.
    Dakle sve od pamtivijeka do 1988.
    Ali u njima su dosdijeli političkih – kriminalaca, šibicara kao Karamarko pristalih raditi za tajne službe u zamjenu za zatvor.
    On ih je zajebao. Nije prijavio prave Hrvatske nacionaliste nego obične građane.
    Puna Hrvatska je ljudi mlađih od 30-40 godina koja uopće nema svijesti niti znanja o istini, Hrvatskoj povijesti, rastu i padu standarda…..
    Znaš paralelno s našim malim prljavim ratom 91-95
    bio je i 2ww rat 41-45. Sada je 2017. U onim mjerilima 1967, gidine
    najvećeg Hrvatskog ekonomskog buma i rasta.
    Znaš li da svu el. energiju koju dobijaš iz domaćih izvora skupa sa plinom i naftom, sve je to istraženo izgrađeno i upogonjeno još u socijalizmu.
    Nakon 1990 niti jedna elektrana nije igrađena, a ni kilometra pruge, tvornica, bonica i svih ostalih servisa za bolji život građana.
    Kako 10-20 godina nakon 2wrata su bile najproduktivnije godine s dvoznamenkastim ciframa rasta, bujanjem stanovništva – pozitivnim prirastom, 10-20 godina nakon domoovisnog rata 10% pada BDP-a u 1 godini,
    raseljavanje, mortalitet veći od nataliteta.
    nakon starog rata ljudi su odlazili u Njemačku raditi da bi se vratili na rodnu grudu, slali novac familiji….ponosili se domovinom.
    Danas, rasprodaju sve, kuću, zemlju, auto, tv, veš mašinu…. a ostalo bace u smeće i pobjegnu sa cijelom familijom s planom ne samo da se nikada ne vrate, nego se vani ponašaju tajeći da su hrvati i na sve moguće načine pokušavaju doći do putovnica u zemljama u koje su otišli i postati njihovi građani.
    Hrvatska više ne vrijedi role wc papira.
    Ti si jedan o takvih proizvoda bez dodane vrijednosti.
    Nisi kriv. Kriv je obrazovni sustav koji radi po zakonima socijalizma
    i promijenjenim knjigama prepunih laži rastavljanja mora, traženja ukazanja djevica, blagoslivljanja oružja i veličanja najokrutnijeg sistema 41-45 kojega ne da bi se trebali sramiti, nego ponositi se da smo sami pobijedili jedini u Europi i Njemačke naciste i talijanske fašiste i njihovedomaće sluganske pse usraše i četnike iuli ako hoćeš ćosave četnike i bradate ustaše.
    To je isti tip ljudi.
    Oni bi se nalakše razumjeli ikao na papiru……..
    Uostalom sami su ruku pod ruku bježali, ali su se Englezima toliko ogadili, da su ih teškom artiljerijom prisilili na predaju partizanima i mirno gledali smaknuća, ustaških čuvara logora smrti + jedinog dječijeg logora smrti na svijetu.

10. Ivan Žignić

kolovoz 30, 2017 kod 1:27 am

M. Brkić i Crkva su brod “Sponzorušu” trebali odvesti u kineske vode i blagosloviti tamošnje znanstvenike i njihov projekt kvantne komunikacije pod vodom, da bi internaconalni Krist eventualno pomogao nekršćanima Kinezima u otkrivanju boljeg interneta od čega bi koristi imao cijeli svijet. A ne da blagoslljivaju svetom vodicom morsku vodu Jadrana i podmorski križni put radi nabožnjaštva i novca u našem sebičnom turizmu.

11. Miro Ljubenkov

kolovoz 30, 2017 kod 12:25 am

Jo cuda ? Cili svit je prdnija u latu.Pa ovo Sunce radi svakodnevno miljunima godina .

12. Tomislav Vlašić

kolovoz 30, 2017 kod 9:13 am

Ajmo zagadit ovo malo vode sta nam je ostalo =)

13. Vlatko Zeman

rujan 1, 2017 kod 3:27 pm

Ocito je da je na bazicnoj razini sve povezano. Taj fenomen se manifestira i na makro razini kroz razne parapsiholoske fenomene koje konvencionalna znanost ignorira. Nadam se da ce sada biti sluha i za to, a ne samo cvrsti materijalizam i tehnolosko porobljavanje stvaranjem umjetnog kolektiva.

14. Jesenko Sokoljak

listopad 26, 2017 kod 9:10 pm

Vi se trebate zvati satira.com

15. Mirko Urbanke

listopad 27, 2017 kod 8:34 pm

Ako se sjecam dobro,sablasno djelovanje je bio eksperiment Sa rukavicama koj je Albert zagovarao i Nije bio upravu,vec drugi fizicar.