Astronomija

Lansirana svemirska letjelica s tri astronauta

Svemirska letjelica Soyuz s ruskim, američkim i japanskim astronutima lansirana je u srijedu prema Međunarodnoj svemirskoj postaji.

Tijesna ruska letjelica treba prebaciti kozmonauta Sergeja Volkova, Japanca Satoshija Furukawu i 53-godišnjeg astronuata NASA-e Michela Fossuma na svemirsku postaju nakon dvodnevnog putovanja.

Letjelica Soyuz TMA-02M uzletjela je kako je planirano iz kozmodroma Baikonur u Kazahstanu nešto nakon dva sata u srijedu, po lokalnom vremenu.

1. Antonia Šabalja

8 lipnja, 2011 kod 2:05 pm

hm, još malo i bit će nas više gori nego tu doli

2. Igor Von Mandić

8 lipnja, 2011 kod 2:20 pm

A dali ima vjesti o novim nasinim svemirskim letjelicama? Posto su svoje “umirovili” ili ce od sad s rusima i kinezima u svemir.

3. Nedim Gazibegovic

8 lipnja, 2011 kod 2:28 pm

Samo molim urednika ovog clanka da u buduce ne stavlja sliku komandnog mosta svemirskog broda od prije 30 godina. Danas je lansirana verzija Soyuz-TMA-M koja se bitno razlikuje od prve verzije Soyuza iz 70´ih godina…..

4. Jagannatha Swamy

8 lipnja, 2011 kod 2:29 pm

a zašto koji je razlog ????

5. Igor Von Mandić

8 lipnja, 2011 kod 2:33 pm

Razlog? Zamjena astronauta,i doprema namirnica,rezultati istrazivanja itd.standardna procedura.ovo nije bilo nista posebno,borise slazem se s tobom zajedno mogu vise i bolje,ovo im je veliki plus i pohvala.

6. Nedim Gazibegovic

8 lipnja, 2011 kod 2:33 pm

pa fino, na taj nacin stvarate negativnu sliku o rusima i njihovoj tehnici. Kada neki laik koji ne poznaje svemirske brodove pogleda sliku, pomislit ce da su Rusi jos uvijek u “kamenom dobu” sto se tice svemirske tehnike. Naprotiv, Rusi su danas lideri u toj oblasti, sto pokazuje i cinjenica da NASA odustaje od Space Shutlle. Zar nije tesko googlati i postaviti pravu sliku unutrasnjosti Soyuz-a……http://www.collectspace.com/review/tmam_panels01.jpg

7. Igor Von Mandić

8 lipnja, 2011 kod 2:38 pm

Svaka cast Rusima,Rusi su zakon u oblasti svemirske tehnologije,pogotovo SaturnV Ako se nevaram,savrsen brod.

8 lipnja, 2011 kod 4:32 pm

Saturn 5 je raketa nosač od Von Brauna za Amere, dosad neprevaziđena ali ekonomski ni blizu ruskim raketama. Ruski Saturn radi avionske motore, vrhunske i (za te pare) pouzdane. Pred više od 20 godina su imali vektorski potisak za lovce, kojeg su 98. počeli prodavat po svijetu. Zbog krize su počeli raditi i tihe civilne motore ali tu još štekaju.

9. Igor Von Mandić

8 lipnja, 2011 kod 4:38 pm

Ja mislim na ruski saturn,vise raketnih motora upareno u sinhronizaciju,jedna od najgenijalnijih ideja sa ruske strane.

10. Mila Firić Skejić

8 lipnja, 2011 kod 5:22 pm

ne razumin zašto letaju okolo!s tim parama bi se na zemlji više dobra napravili,..ostavite zvizde na nebu…((((

11. Amir Delić

8 lipnja, 2011 kod 5:30 pm

znate sto ameri sklapaju godinama u sterilnim labaratorijama rusi sklope sa cetom regruta za tri sata uz pivu !

12. Tomislav Tomic