Neuroznanost

Lice u pokretu govori više od lica na slici

Znanstvenici sa Max Planck Instituta za Biološku Kibernetiku u Njemačkoj su otkrili kako ljudi bolje prepoznaju izraze lica u pokretu, nego na statičnoj fotografiji. Lakše raspoznajemo emocije izražene na prirodan način, nego kad ih zamrznemo u fotografiji.

Da bi naš mozak mogao interpretirati pokrete izraza lica potrebno mu je najmanje 100 milisekundi. Kako bi utvrdili do koje su razine ljudi sposobni pročitati emocije sa lica drugih ljudi istraživači sa Max Planck Instituta su postavili pred izabrane ispitanike slike ljudi sa raznim izrazima lica.

Na nekim slikama su ljudi pokazivali emocije na jednostavan način, kao na primjer tužno lice ili sretno lice, dok su na drugim slikama bili složeniji izrazi lica kao zbunjenost ili iznenađenost koje koristimo kako bi naglasili raspoloženja tijekom razgovora.

Kako bi istražili da li se bolje uočavaju emocije kad su na slici ili kad je lice u prirodnom pokretu, istraživači su napravili kratke video klipove koji su pokazivali lica sa raznim emocijama. Svaki video bi počeo sa neutralnim izrazom lica, potom bi osoba na klipu izrazila emociju a video bi se završio prije nego bi lice ponovno pokazalo neutralni izraz. U drugoj fazi eksperimenta znanstvenici su od klipova napravili seriju slika. Najtočnije odgovore ispitanici su davali promatrajući video klipove. Iz toga se moglo zaključiti kako prednost dinamične slike ne proizlazi iz serije slika koje čine pokret već da je sam pokret ključ.

Daljnjim manipuliranjem klipovima znanstvenici su došli i do zaključka kako je jako bitan i kronološki smjer izraza. Pokazivanjem video klipa unatrag rezultati su se pokazali manje točni. Zaključeno je da što više vremenskih informacija primamo to bolje možemo raspoznavati izraze lica. Rezultati su pokazali kako nije bitna samo slika ili samo pokret, već zahtijevamo kombinaciju točne vremenske sekvence i točnog pokreta lica kako bi sa sigurnošću mogli pogoditi izraze na licima drugih ljudi.