Arheologija i paleontologija

Ljubavni sastanci između modernih ljudi i Neandertalaca

Da bi se otkrilo zašto su neandertalci najuže povezani s ljudima izvan Afrike, znanstvenici s američkog sveučilišta Harvard i njemačkog znanstvenog Instituta Max Planck procijenili su vrijeme u kojem su neandertalci i moderni Europljani zadnji put dijelili zajedničke pretke. Istraživanje, objavljeno u časopisu PloS Genetics, daje povijesni kontekst za njihova križanja. Ono sugerira da je do križanja došlo kad su moderni ljudi gornjeg paleolitika, šireći se iz Afrike, naišli na neandertalce.

Kad je genom neandertalaca sekvenciran  2010. godine,  otkrilo se da ljudi izvan Afrike dijele nešto više genetskih varijanti s neandertalcima od onih u Africi. Jedan scenarij koji bi mogao objasniti ovo opažanje jest taj da su se moderni ljudi prilikom izlaska iz Afrike miješali s neandertalcima. Alternativa tome je nešto složeniji scenarij po kojem su afričke populacije predaka neandertalaca i modernih ljudi ostale razdvojene tijekom nekoliko stotina tisuća godina, a da su oni bliži neandertalcima naknadno napustili Afriku.

Dr. Sriram Sankararaman i kolege mjerili su dužinu dijelova DNK u genomima Europljana koji su slični neandertalacima. Budući da rekombinacija između kromosoma tijekom formiranja jajašca i spermija smanjuje veličinu takvih dijelova u svakoj generaciji, dijelovi DNK povezani s genomom neandertalca bit će to manji što su više vremena proveli u genomima današnjih ljudi.

Znanstvenici su procijenili da su neandertalci i moderni ljudi zadnji puta razmijenili gene prije 37 tisuća do 86 tisuća godina. To je znatno kasnije od vremena kad su se moderni ljudi pojavili izvan Afrike, ali potencijalno prije nego što su se počeli širiti diljem Euroazije. To upućuje da su neandertalci (ili njihovi bliski rođaci) imali djecu s izravnim precima današnjih ljudi na područjima izvan Afrike.

geek hrvatska ljubav

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

1. Vislav Horvat

listopad 25, 2012 kod 10:02 pm

Whoa…

2. Atanazije

listopad 27, 2012 kod 10:36 pm

Još kad bi prevoditelj znao terminologiju (“gornji paleolitik” i sl.), tj. znao kako se prevodi, možda bi članak bio razumljiv. Kao da čitam strani jezik koji slabo razumijem, dok se probijam kroz pogrešan prijevod…

• Katjusha

prosinac 8, 2012 kod 10:57 pm

Koji točno termin smatrate krivim? Gornji paleolitik je točan termin ako se govori o Europi.

3. Behemoth

prosinac 15, 2012 kod 4:20 pm

kakav paleolitik… pa to ne postoji 😀

DOKAZ:
    http://www.arrivalofthefittest.com/downloads/Evolution%20Cruncher.pdf ( OVDJE IMATE KOMPLETNO OBJASNJENJE O CEMUS E ZAPRAVO RADI U VEZI TIH IZMISLJENIH IMENA ZA TA “GEOLOSKA DOBA” Koja su ustvaru trajala samo nekoliko stotina godina poslje potopa nakon cega su ljudi ponovo poceli rabiti metalno oruđe.

A sto se tice kamenog oruđa i ostrica od kremena…. dajtemalo mučnite glavom sto ima vise logike:

1) Neki ” covjekomajmun ” se slucajno sjeti sofisticiranog i kompliciranog kuta loma kamena i to na pravi nacin i od pravog materijala i onda kad skonta neki pametniji dizajn onda trci po svijetu da ga svima pokaze i svi updejtaju svoje metode obrade kamenih ostrica ? 😀

2) Ili je logicnije da su svi ti ljudi zivjeli maltene u isto vrijeme samo su neki radili grublje alate jer su više žurili , a one finije su radili oni koji su imali visevremena i talenta ? 😀