Svemir

Materijal kojeg je NASA prikupila s asteroida Bennu, rasuo se u svemiru

Foto: NASA/Goddard/University of Arizona

Materijal s asteroida, koji je američka svemirska agencija NASA prikupila tijekom prošlog tjedna, rasut je u svemiru.

Do incidenta je došlo zbog količine materijala koji je prikupljen, pa se kamenje zabilo u vrata kontejnera i uzrokovalo njegovo rasipanje u svemir. Za sad nije poznato koliko je uzoraka ostalo sačuvano.

Sonda OSIRIS-REx uspješno je prikupila materijal s asteroida Bennu, na oko 320 milijuna kilometara od Zemlje. Fotografije kolekcije s letjelice koje su poslane na Zemlju pokazuju da je prikupljeno više materijala nego što su znanstvenici predvidjeli, zbog čega se višak kamenja s asteroida rasuo po svemiru, prenosi Reuters.

Zbog ovog incidenta, tim sonde OSIRIS-REx odložio je uređaj za prikupljanje materijala po strani, kako bi spriječio dodatno rasipanje materijala.

Iz NASA-e tvrde da u ovom trenutku neće utvrđivati koliko je materijala prikupljeno, već da će se odmah prijeći na fazu uvlačenja kontejnera u letjelicu i njenog postavljanja u siguran položaj, kako se prikupljeni materijal ne bi dodatno ugrozio.

NASA će saznati koliko je materijala sonda uspjela prikupiti onog trenutka kad se kapsula s uzorcima vrati na Zemlju. Kapsula bi se na Zemlju trebala vratiti 2023. godine, a put Zemlje bi trebala krenuti oko ožujka sljedeće godine. Ovaj incident je nagnao voditelje misije da odustanu od novih pokušaja prikupljanja materijala.