Mikrobiologija

Mikrobiološki odgovor na onečišćenje plastikom

Komadići plastike u oceanu nisu samo ružni, već su potencijalno smrtonosni za morski život. Obalni mikrobi mogu ponuditi pametno rješenje za čišćenje plastične kontaminacije, prema Jesse Harrisonu koji je predstavio svoj istraživački rad na proljetnom sastanku Society for General Microbiology u Edinburghu.

Istraživači sa University of Sheffield i Centre for Environment, Fisheries and Aquaculture Science pokazali su da kombinacija morskih mikroorganizama, koji mogu rasti na plastičnom otpadu, značajno varira od mikrobnih skupina koje koloniziraju površine u širem okruženju. To povećava mogućnost da plastikom povezani morski mikroorganizmi imaju različite aktivnosti koje bi mogle pridonijeti slomu tih plastičnih masa ili otrovnih kemikalija povezanih s njima.

Plastični otpad je dugoročan problem kao što je i njegov slom u okolišu koji može zahtijevati tisuće godina. “Plastični oblici koji su dio naše svakidašnjice tretirani su kao stvari za jednokratnu upotrebu od strane potrošača. Kao takva, plastika čini najobilniju i ubrzano rastuću komponentu umjetnog legla smeća ulaskom u oceane”, objasnio je Jesse Harrison.

Tijekom vremena veličina plastičnih fragmenata u oceanima se smanjuje, kao rezultat izloženosti prirodnim silama. Sićušni fragmenti od 5 mm ili manje zovu se “mikroplastika”, a posebno je opasna jer može apsorbirati toksične kemikalije koje se prenesu u morske životinje kad ih ingestiraju.

Mikrobi su najbrojniji organizmi u morskom okolišu i ovo je prvo DNA bazirano istraživanje kako bi se istražilo u kakvoj su interakciji sa plastičnim fragmentima. Nova studija istražuje dodatak mikroba na fragmente polietilena – plastika koja se obično koristi za vrećice za kupovinu. Znanstvenici su otkrili da je plastika brzo kolonizirana brojnim vrstama bakterija koje su se zajedno okupile u oblik “biofilma” na površini. Zanimljivo, biofilm su samo formirale određene vrste morskih bakterija.

Skupina na čelu s dr. Markom Osbornom sa Sheffielda, planira istražiti kako se interakcija mikroba i mikroplastike razlikuje na drugim staništima unutar obalnog morskog dna – istraživanje je za koje oni vjeruju da bi moglo imati velike ekološke prednosti. “Mikrobi igraju ključnu ulogu u održavanju cjelokupnog morskog života i najvjerojatnije je da će od svih ostalih organizama uništiti otrovne kemikalije, ili čak i samu plastiku”, predložio je g. Harrison. “Ova vrsta istraživanja također nam pomaže otkriti utjecaj zagađenja plastikom na globalnoj razini”, rekao je on.

Izvor: Society for General Microbiology