Genetika

Japanski znanstvenici klonirali miša iz jedne kapi krvi

Istraživački tim iz Riken centra za bioistraživanja iskoristio je cirkulirajuće krvne stanice uzete iz repa miša-donora  kako bi stvorio klona, objavljeno je u časopisu Biology of Reproduction.

Ženka miša živjela je normalnim životnim tokom i mogla je dobiti potomke, objasnili su istraživači.

Znanstvenici instituta s kojim imaju suradnju nedavno su stvorili gotovo 600 identičnih genetskih kopija jednog miša.

Miševi su bili klonirani iz nekoliko različitih donor stanica, uključujući i bijele krvne stanice koje se nalaze u limfnim čvorovima, koštanoj srži i jetri.

Grupa japanskih znanstvenika istraživala je mogu li cirkulirajuće krvne stanice biti korištene za kloniranje.

Njihov cilj bio je pronaći lako dostupan izvor donor stanica kako bi klonirali znanstveno vrijedne sojeve laboratorijskih miševa.

Tim pod vodstvom Atsuo Ogure s Riken centra za bioistraživanja u Tsukubi, uzeo je krv iz repa miša donora, izolirao bijele krvne stanice i iskoristio jezgru za eksperimente kloniranja, koristeći istu tehniku kojom je nastala ovca Dolly u Edinburghu.

Proces poznat kao nuklearni transfer somatskih stanica uključuje prebacivanje jezgre iz stanice odraslog tijela, kao što je krvna stanica ili stanica kože, u neoplođenu jajnu stanicu čija je jezgra uklonjena.

Izvještavajući o svojim nalazima u američkom časopisu Biology of Reproduction, znanstvenici su izjavili “da su po prvi put demonstrirali da miševi mogu biti klonirani iz jezgri perifernih krvnih stanica”.

“Neocijenjeni sojevi”

Dodali su “da ove stanice mogu biti korištene odmah po njihovom skupljanju i nijedna životinja donor ne mora biti eutanizirana.”

“Ova tehnika bila bi primjenjiva za generičke genetske kopije neocijenjenih sojeva miševa koje ne mogu biti sačuvane drugim pomoćnim reproduktivnim tehnikama kao što su konvencionalna in vitro oplodnja ili intracitoplazmatsko injiciranje spermija.”

Znanstvenici u Japanu imaju godine iskustva u kloniranju miševa.

Tim na drugom institutu nedavno je otkrio da su stvorili skoro 600 miševa od jednog miša donora nakon 25 uzastopnih krugova kloniranja.

Istraživanje ima za cilj masovnu proizvodnju visoko kvalitetnih životinja za stočarstvo ili očuvanje prirodnog okoliša.

Komentirajući ovu studiju, profesor Robin Lovell-Badge, s MRC Nacionalnog instituta za medicinska istraživanja u Londonu, rekao je da je to bio koristan mali napredak u odnosu na prijašnji rad, pokazujući da je moguće klonirati miševe iz različitih vrsta odraslih stanica, uključujući i bijele krvne stanice.

Izjavio je za BBC: “Efikasnost kloniranja iz ovih vrsta stanica je vrlo dobra, sugerirajući da će i mala kap krvi sadržavati dovoljne količine… Ovo je korisno ako je namjera da se kloniranje koristi za propagiranje i povećanje broja rijetkih ili važnih jedinski ili vrsta.”

Metoda kloniranja – nuklearni transfer somatskih stanica

• Klonovi odraslih životinja proizvedeni su metodom zvanom nuklerarni transfer somatskih stanica, što se odnosi na prebacivanje jezgre iz somatske stanice u jajnu stanicu.
  • Somatska stanica je bilo koja stanica u tijelu osim gameta (spolnih stanica).
  • Jezgra somatske stanice kod kloniranja je odvojena i umetnuta u neoplođenu donor jajnu stanicu čija je jezgra, koja sadrži genetski materijal, prethodno uklonjena.
  • Embrio je nakon toga umetnut u surogat majku.

Izvor: BBC

1. Tomislav Turčan

1 srpnja, 2013 u 9:46 pm

a zašto ? kao da ih nema dovoljno -_-“

2. Hopi Mladen

1 srpnja, 2013 u 9:47 pm

klon vojska spremna preuzeti svijet ..

3. Mario Mijatovic

1 srpnja, 2013 u 9:51 pm

pa pre cool ! 😀

4. Mario Subašić

1 srpnja, 2013 u 9:54 pm

“oni” su medu nama 😀

5. Petar Pan Petrovich

1 srpnja, 2013 u 10:00 pm

EXTRA dok mi ne ugine pas…..valjda će kloniranje biti đaba….:(

6. Denis Čač Šalamon

1 srpnja, 2013 u 10:04 pm

To je protiv Božje volje…Trebalo bi to zabraniti takve radnje!

7. Branko Pavic

1 srpnja, 2013 u 10:29 pm

Jeba im pas mater sotonsku! To treba prolit benzinom i zapalit!

8. Fran Mlinarić

1 srpnja, 2013 u 10:41 pm

Stvarno

9. Petra Pozaić

1 srpnja, 2013 u 10:43 pm

o kakvoj Božjoj volji pak ti pričaš na Znanost.com? nisi možda malo zalutal?

10. Markovac Nadia

2 srpnja, 2013 u 3:10 am

“Zabranjen”je i poker, pa ga Denis igra, vjerojatno jer zna da je “bog stvorio mozak da bi ga koristio “……na dobar nacin. Pomaganje u stvaranju zivota”zakasnjelog blizanca “to sigurno je.

11. Mladen Barbić

2 srpnja, 2013 u 3:43 pm

Razgovaraš s bogom pa znaš što je protiv “njegove” volje?

12. Denis Čač Šalamon

2 srpnja, 2013 u 3:45 pm

Petra ako je to uredu da se klonira neka zivotinja a posle valjda i covjek onda si se ti stvarno pozdravila s mozgom…

13. Mladen Barbić

2 srpnja, 2013 u 3:46 pm

Hvala na ovom dubokoumnom komentaru. Tvoje mišljenje o kloniranju i drugim znanstvenim poljima od neprocjenjive je važnosti.

14. Petra Pozaić

2 srpnja, 2013 u 3:54 pm

Ne pričamo sad o tome kaj je u redu i kaj nije u redu, nego o tome kakve to veze ima s božjom voljom. Al nemoj se zamarati, mora da trabunjam bezveze 😉

15. Denis Čač Šalamon

2 srpnja, 2013 u 4:02 pm

Kloniranje je nemoralno i nabijem takvu znanost koja o tome razmislja…jer svaki covjek ima pravo biti zacet prirodnim spolnim cinom i da ima dostojanstvno covjeka…!

16. Mladen Barbić

2 srpnja, 2013 u 4:12 pm

“Svaki čovjek ima pravo biti začet prirodnim spolnim činom”? A što je s ljudima začetima umjetnom oplodnjom? Imaju li i oni to pravo? Jesi li možda razmišljao da to “pravo” sprječava rođenje djece?

Osim toga, ovdje se ne govori o kloniranju ljudi, već miševa. Teško da će se ljudi ikada klonirati. Klonirat će se pojedini organi da bi se spasili životi.

17. Denis Čač Šalamon

2 srpnja, 2013 u 4:16 pm

Sada se misevi kloniraju a poslije tko zna sta sve covjeku moze puhnuti v glavu…jedna iskra moze zapaliti vatru tako da…

18. Denis Čač Šalamon

2 srpnja, 2013 u 4:26 pm

vidim da vas ima jako puno pametnjakovici ovdje,nedaj boze da upravljate svijetom,da si nebi pjevali “zbogom svijete” 😉

19. Mladen Barbić

2 srpnja, 2013 u 5:41 pm

Sva sreća što su religiozni fundamentalisti vladali Europom čitav srednji vijek. Tko zna kakve bi sve strahote do sada otkrili i izumili.

20. Denis Čač Šalamon

2 srpnja, 2013 u 9:38 pm

okani se ti te teme…

21. Branko Pavic

2 srpnja, 2013 u 9:57 pm

A sta se ima tu mislit sinko? Pa imas li oci i bar malo mozga?

22. Mladen Barbić

3 srpnja, 2013 u 3:12 pm

Vrlo uvjerljiv argument, nema šta.

23. Mladen Barbić

3 srpnja, 2013 u 3:12 pm

Za razliku od tebe, imam.
    Svojim komentarima po ovoj stranici sebe prikazuješ kao notornog glupana, sinko.

24. Branko Pavic

3 srpnja, 2013 u 9:41 pm

Da se tebi prikazujem kao pametan, zabrinuo bi se. Ovako mi je drago. Vidis da ti necu ni uzvracat vrijedjanjem. Na tvoj nivo me ne bi ni puskama natjerali. Pozdrav!