Bakterije i virusi

Miševi zaraženi HIV-om potpuno izliječeni

Na pomolu su dobre vijesti za oboljele od HIV-a. Radi se o timu znanstvenika s Temple i Pittsburgh sveučilišta koji su napravili jedan veliki korak na putu ka izlječenju virusa humane imunodeficijencije (HIV).

Predvođeni dr. Wenhuijem Huom znanstvenici su uspjeli izliječiti životinje zaražene smrtonosnim virusom. Taj uspjeh daje nadu oboljelima zato što je potpuno uklonjen virus HIV-a iz ljudskog DNA umetnutog u miševe i istovremeno je spriječeno daljnje širenje infekcije.

To je za sada prvi put da je u potpunosti eliminiran virus iz humaniziranih životinja (miševa u koje su umetnute ljudske stanice zaražene virusom) i otvoren je put budućem mogućem kliničkom testiranju za ljude.

Testirane su ukupno tri grupe miševa. Miševe prve skupine inficirali su virusom HIV-a. Miševi druge skupine inficirali su virusom EcoHIV (a to je mišji ekvivalent ljudskog HIV-a), a treća je skupina miševa bila jedan “humanizirani model”, tj. miševi su to kojima su umetnute ljudske stanice zaražene HIV-om.

Za izlječenje je korišten genetički model CRISPR/Cas9, a koji služi za blokiranje razmnožavanja virusa i sprječavanje infekcije. Navedena tehnika omogućuje znanstvenicima da rade jako precizne izmjene na samoj DNA. Rezultati nisu izostali. Kod treće skupine miševa, i to nakon samo jednog tretmana, virus je u cijelosti uklonjen i nije bilo više tragova infekcije unutar mišjih organa i tkiva.

To, međutim, nije posljednje rješenje, jer se navedena tehnika do sada koristila samo na miševima. Ako se rezultati budu mogli ponoviti s tako impresivnim nalazima, tehnika bi se mogla u budućnosti ispitati i na ljudima.”Sljedeća faza bila bi ponavljanje studije na primatima”,rekao je koautor studije dr. Khalili u izjavi. “Naš krajnji cilj je kliničko ispitivanje kod ljudi.”

1. Duško Brala

svibanj 4, 2017 kod 10:13 pm

No dobro, sad samo triba pritvorit čovika u miša, btw. več se zavuka u mišju rupu!

2. Ivan Radić