Foto: Pixabay

Biljke i životinje

Morske spužve su ipak najstarije životinjske vrste

Morske spužve su najstarije u rodoslovnom stablu između svih neizumrlih životinjskih vrsta na našem planetu, zaključak je to britanskih znanstvenika. Time su vjerojatno konačno i okončane dugogodišnje, pa i žučne, rasprave po tom pitanju.

Nedavno su provedene genomske analize koje su uputile na nekoliko zaključaka, čineći tako znanstvenike konačno odlučnijima u odgovorima na pitanje jesu li to spužve ili pak žarnjaci (meduze), višestanični morski organizmi mesožderi, stariji kad je posrijedi rodoslovno stablo neizumrlih životinja na planetu Zemlji.

Rezultate tog istraživanja objavili su znanstvenici u stručnome časopisu Current Biology. Zahvaljujući novoj studiji koju je proveo profesor David Pisani s fakulteta za biološke znanosti i znanost Zemlje sveučilišta u Bristolu, s velikom je sigurnošću izveden zaključak kako su najstarije životinje na planetu Zemlji ipak – spužve.

Znanstvenici su u filogenetičkom istraživanju utemeljenom na analizi strukturnih sekvencija bioloških makromolekula (DNK, proteini i drugi) zaključili kako su spužve na samom dnu genealoškog stabla svih životinja našeg planeta.

“Hipoteza o tome koja se od tih dviju životinjskih vrsta pojavila prva upućuje na potpuno različit razvoj ključnih organa, poput živčanog i probavnog sustava. Doznati kojim su se redoslijedom pojavile te dvije spomenute životinjske vrste u životinjskom genealoškom stablu je temeljno kako bismo dokučili vlastitu evoluciju i porijeklo bitnih svojstava životinjske anatomije”, rekao je profesor Pisani.

Filogenetika je inače biološka znanost o genetičkim osnovama evolucijskih procesa i njihovim međugrupnim razlikama. Primjerice na razini populacije vrsta, rodova i slično, a otkrivenih putem molekulskih sekvenciranja i morfološke matrice.

Indicije koje su ukazivale na to da su meduze najstariji živući višestanični organizmi pojavile su se još 2008. u prvoj filogenetskoj analizi proširenoj na životinjsko porijeklo.”Još odonda raspolažemo puno boljim tehnologijama pa smo uspjeli razriješiti tu nedoumicu”, pojasnio je Pisani.

Bioluminiscencija se uvijek činila glamuroznijom.
Foto: Konstantin Novikov/Shutterstock

Napomenuo je i kako mu se čini da su ljudi oduvijek voljeli tu debatu zbog toga što se ljudima meduze čine kao općenito ljepše i kompleksnije životinje zbog izgleda i bioluminiscencije. Ipak je, izgleda, sve započelo sa spužvama koje nisu bile tako atraktivni favoriti.

MORSKE SPUŽVE OD KAD IH LJUDI KORISTE

1. pero

prosinac 12, 2017 kod 4:41 pm

Dobro je nitko još nije iznio ništa uvredljivo protiv nas i majmuna kao žiotinja koje imaju zajedničkog pretka.
    Možda zato jer su shvatili, bolje imati majmuna ko rođu nego školjku.

2. Marino Pavacic