Biljke i životinje

Na Jadranu otkrivena nova endemska vrsta ribe

Četiri nove vrste riba koje se skrivaju u mediteranskom šljunku; od kojih dvije u Jadranu – otkrio je austrijski biolog Max Wagner.

Među dvije jadranske vrste roda gvania, jedna je pronađena u sjevernom Jadranu.

“Vrlo je uzbudljivo što smo pronašli dvije nove vrste u Jadranu koji se istražuje već sto – dvjesto godina, dapače to je jedno od najistraživanijih mora na svijetu. A posebno je to što smo ih našli na plaži na kojoj se kupa gomila ljudi. Oni ne znajući, gaze po šljunku ispod kojega se nalaze vrste riba, dosad nepoznate znanosti”, ističe mladi austrijski biolog.

Znanstveni rad Maxa Wagnera koji dokazuje 5 filogenetskih linija od kojih četiri predstavljaju nove vrste, izašao je u časopisu Molecular Phylogenetics and Evolution.

Ove konkretne ribe su fascinantne zato što žive u šljunku. Dakle, od preko 30 tisuća vrsta riba koje zasad znamo, a opisujemo ih svake godine više desetaka i stotina, samo dvije skupine su uspjele ući u šljunak na plaži. To su glavoči koji žive u Kini i dotični priljepnjaci koji žive na Mediteranu.

“Oblikom i biologijom su se prilagodile na teško stanište šljunka i život u malim međuprostorima u kojima će provesti život. Ta prilagodba je zaista nevjerojatna, zaključio je Weber.