Svemir

Nakon povijesnog SpaceX leta, NASA astronaute u svemir šalje iz Rusije

NASA-ina astronautkinja Kate Rubin će put svemira krenuti iz Baikonura, svemirske luke u Kazahstanu.

Nakon što je u svibnju svoje astronaute put svemira poslala s američkog tla, NASA se ponovno okreće Rusiji. Tako će jedna članica američke posade prema Internacionalnoj svemirskoj stanici krenuti ponovno iz ove zemlje i to po cijeni od 90 milijuna dolara.

NASA-ini astronauti Bob Behnken i Doug Hurley do Internacionalne svemirske stanice i nazad putovali su zahvaljujući tvrtki SpaceX u okviru povijesne Demo-2 misije. No, NASA-ina astronautkinja Kate Rubin će put svemira krenuti iz Baikonura, svemirske luke u Kazahstanu, piše Forbes.

Riječ je o posljednjoj fazi ugovora koji su SAD i Rusija već ranije sklopili te je mjesto u Soyuz raketi rezervirano kao dio suradnje koja postoji od 2011. godine, kad su prekinuti letovi s područja SAD-a.

Posljednji ugovor je modificiran u svibnju ove godine, što ukazuje da je NASA imala plan B unatoč uspješnim testiranjima tvrtke SpaceX. Osim toga, špekulira se da bi se u budućnosti situacija mogla promijeniti, s obzirom na to da se očekuje da će ruski astronauti koristiti usluge tvrtke SpaceX. Mješovita posada i astronauti koji su prošli različite obuke doprinijeli bi sigurnosti u slučaju da tijekom leta dođe do komplikacija.