Svemir

Nakon skoro mjesec dana provedenih u svemiru, NASA je zadovoljna Crew Dragon kapsulom

Jedno od najbitnijih pitanja tijekom priprema za lansiranje bilo je koliko kapsula može izdržati u svemiru.

Poznato je da je jedan od glavnih prioriteta tvrtke SpaceX transport ljudske posade do neke točke u svemiru, a konačno i do Marsa. Za sad su letovi usmjereni samo ka Internacionalnoj svemirskoj stanici. Skoro mjesec dana je prošlo od uspješnog lansiranja Crew Dragon kapsule, koja je do ISS-a povela astronaute Douga Hurleya i Boba Behnkena, a iz agencije NASA tvrde da su kapsulom zadovoljni, što znači da je ono što su nazivali “povijesnim lansiranjem” zapravo postalo povijesna misija.

Jedno od najbitnijih pitanja tijekom priprema za lansiranje bilo je koliko kapsula može izdržati u svemiru, s obzirom na to da je prva, lansirana 2019. godine, na stanici provela manje od tjedan dana, što nije bilo dovoljno da bi se došlo do nekih velikih otkrića. Najveći problem su solarni paneli, pošto se oni najbrže razgrađuju u svemirskim uvjetima, a bez njih Crew Dragon ostaje i bez energije, piše Ars Technica.

Otkako je stigla na stanicu, kapsula se puni jednom tjedno kako bi se utvrdilo funkcioniraju li ploče ispravno. Ploče za sada proizvode i više energije nego što se očekivalo, što znači da kapsula funkcionira bolje nego što je planirano. Zamišljeno je da kapsula na stanici provede 114 dana, a za sada se čini da će uspjeti ispuniti to očekivanje.

Misija bi trebala put matičnog planeta krenuti za oko šest tjedana, a osnovni razlog je taj što je primarna misija astronauta testiranje kapsule, pa ih NASA i SpaceX željno iščekuju kako bi mogli nastaviti s daljnjim razvojem kapsule.

Za sad još nije poznato gdje će se Crew Dragon spustiti kad stigne na Zemlju, a to će ovisiti o vremenskim uvjetima. Trenutno postoje dvije opcije, Atlantski ocean u blizini Floride ili Meksički zaljev.