Nanotehnologija za rano otkrivanje bolesti

Nanotehnologija

Nanotehnologija za rano otkrivanje bolesti

Istraživanje pod vodstvom znanstvenika sa američkog Sveučilišta Kentucky pokazuje nov način kako precizno otkriti neku kemikaliju i u slučaju izuzetno niskih koncentracija i visoke kontaminacije.

Istraživanje je u laboratoriju Centra za rak Markey na Sveučilištu Kentucky vodio Peixuan Guo u suradnji s britanskim istraživačima sa Farmaceutskog fakulteta. Istraživanje pokazuje da se DNK nanomotor phi29 može koristiti za otkrivanje kemikalija s reaktivnim tioesterima ili maleimidima koristeći jednokanalne testove na temelju tri vidljiva traga. Ovaj bi se kanalni sustav stoga mogao dalje razvijati u vrlo osjetljive uređaje za otkrivanje kemikalija.

Sposobnost detektiranja kemikalija kod niskih i visokih koncentracija onečišćenja osobito je važna za nadzor okoliša, u pitanjima sigurnosti, kontrole sportaša radi uzimanja dopinga, otkrivanja toksina ili droga te postavljanja ranih dijagnoza bolesti.

U slučaju postavljanja dijagnoze, značajku bolesti predstavlja proizvodnja neobičnog metaboličkog proizvoda, ali u ranim fazama bolesti koncentracija je takvog proizvoda vrlo niska. Otkrivanje samo jedne takve molekule olakšat će ranije otkrivanje bolesti poput raka kako bi se omogućilo liječenje u toj ranoj fazi.

“Osjetljivost detekcije je veliki izazov u dijagnostici mnogih bolesti”, rekao je Guo. “Naš sljedeći korak je pronalaženje određenog metaboličkog proizvoda neke bolesti i određivanje načina na koji bismo mogli što ranije postaviti dijagnozu.”

„Istraživanje kojemu je cilj bio potvrditi navedena načela razmišljanja proširit će se u budućnosti kako bi se napravilo više sondi za istodobno otkrivanje više ciljeva na razini jedne molekule u realnom vremenu”, rekao je britanski znanstvenik Farzin Haque koji je o rezultatima istraživanja sa suradnicima napisao znanstveni članak objavljen u američkom časopisu Nano.

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

25 svibnja, 2012 kod 6:44 pm

ja mislio da je to u njemačkoj več odavno u praksi.

2. Sereia Groovie Atos