Bakterije i virusi

Napravljena bakterija koja stvara gorivo iz sunčevog svjetla

Kemičari s Davis Sveučilišta u Kaliforniji istražili su modrozelenu algu kako bi dobili kemijsku preteču za gorivo i plastiku – prvi korak prema zamjeni fosilnih goriva kao sirovih materijala kemijske industrije.

„Većina kemijskih sirovina dolazi iz nafte i prirodnog plina te nam je potreban novi izvor“, rekla je Shota Atsumi, asistentica- profesorica kemije na Sveučilištu Davis te vodeći autor istraživanja, izdanog 7. siječnja u Zborniku Nacionalne akademije znanosti.

Ministarstvo za energiju (DOE) SAD-a postavili su cilj dobivanja barem četvrtine industrijskih kemikalija biološkim procesom do 2025 godine.
Biološka reakcija je dobra za stvaranje ugljik-ugljik veza koristeći ugljikov dioksid kao sirov materijal za reakciju izazvanu svjetlom. Proces se zove fotosinteza, a cijanobakterija znana kao modrozelena alga stvara ga više od 3 milijarde godina.

Korištenje cijanobakterije za uzgoj kemikalija ima drukčiju prednost: ona ne konkurira potrebi za hranom kao što je npr. uloga kukuruza pri dobivanju etanola. Izazov predstavlja korištenje cijanobakterije kako bi se proizvela značajna količina kemikalija koje se mogu pretvoriti u kemijsku sirovinu. S potporom japanskog proizvođača Asahi Kasei Corp., Atsumin laboratorij na Davis Sveučilištu radio je na predstavljanju novih kemijskih procedura za dobivanje cijanobakterije.

Istraživači su identificirali enzime pronađene u online bazi podataka koji provode reakcije koje su tražili, te ubacili DNK tih enzima u ćelije. Radeći korak po korak, istraživači su napravili most koji omogućuje cijanobakteriji pretvorbu ugljikovog dioksida  u 2,3 butandiol- kemikaliju koja se može upotrebljavati za proizvodnju boja, otapala, plastika i goriva.

“Budući da enzimi reagiraju drugačije u različitim organizmima skoro je nemoguće, bez provođenja eksperimenata, predvidjeti koliko će uspješan proces biti”, rekla je Atsumi.

“Nakon tri tjedna rasta cijanobakterija je uspjela proizvesti 2.4 grama na litru 2,3 butandiola, što je najveća do sada postignuta produktivnost kemikalija dobivenih iz cijanobakterije te samim time ima potencijal komercijalne uporabe”, rekla je Atsumi.

Atsumi se nada da će u budućnosti uspjeti uskladiti sistem za poboljšanje produktivnosti te  provoditi eksperimente i sa drugim proizvodima.

Suradnici ovog istraživanja su John Oliver, student diplomskog studija, Iara Machado, postdoktorandski istraživač te Hisanari Yoneda, istraživač iz Asahi Kasei korporacije.

Izvor: UCDAVIS

DOBRIŠA CESARIĆ - Vagonaši Mi stanujemo u vagonu Što nije nikada na putu, U jednom kutu nam je krevet, A kuhinja u drugom kutu. .... Alkohol ubija... znamo, o znamo, Znamo da alkohol škodi, No rakije, rakije, rakije amo, Jer utjehe nema u vodi. ....

1. huzo

veljača 23, 2013 kod 4:56 pm

i sad ce je zabranit naravno i svrstat kao i marihuanu i steviu u nedopustene stvari…ma joj ….

2. Tito Kleopatra

veljača 23, 2013 kod 3:57 pm

svašta!

3. Denis Perković

veljača 23, 2013 kod 4:00 pm

to bi znacilo da za godinu dvije mi se vozimo besplatno …. 😉

4. Ivana Stošić

veljača 23, 2013 kod 4:03 pm

daj koju bakteriju 😉

5. Car Mrazomor

veljača 23, 2013 kod 4:06 pm

Sto se nikada nece dogodit s obzirom kakva se lova okrece na nafti .

6. Nikola Šutalo

veljača 23, 2013 kod 4:21 pm

*_____*

7. Vujičić Nenad

veljača 23, 2013 kod 4:31 pm

Znaci imacemo dvije vrste pogona, ne bakterije i na baterije.

8. Sinisa Betty Znidarec

veljača 23, 2013 kod 5:18 pm

sad će nam i sunce zabranit ili jako dobro naplatit 😉

9. Ragusa Max

veljača 23, 2013 kod 6:05 pm

ček neka ih Linić & Co snime pa nam udare novi porez na bakterije!! grrrrrrrr…

10. Zeljko Extrem

veljača 23, 2013 kod 7:09 pm

koliko je kila bakterija:)

11. Josip Žaper

veljača 23, 2013 kod 9:24 pm

Da, hvale vrijedan pokušaj dobivanja petrokemikalija fotosintezom.

12. Mario Strbad

veljača 23, 2013 kod 9:35 pm

Prije 350 godina znanstvenici nisu ni znali za bakterije a danas ih prave.

13. Pero

veljača 23, 2013 kod 11:28 pm

Generalno, biogoriva nemaju smisla. Iskoristivost pretvaranja sunčeve svjetlosti u gorivo je u rangu 0.1-0.3%.

14. Denis Sindičić

veljača 24, 2013 kod 8:12 am

Čul sam da če to Linić zabraniti nema tu on nike koristi Franjo Tahi 21 stolječa

15. Jerome Le Cunff

veljača 24, 2013 kod 9:50 am

Dakle, za znanstveni portal poprilično kasnite sa aktualnim vijestima u znanosti, mada valjda svi misle da je nešto izmišljeno kad amerikanac kaže da je.

Više u Bakterije i virusi