Foto: Pixabay

Klima

NASA ima jednu neobičnu molbu za vas

Bacite se na fotografiranje

National Aeronautics and Space Administration (NASA) traži nešto neuobičajeno od ljubitelja neba iz cijelog svijeta. Naime, žele da s njima dijelite svoje fotografija oblaka do 15. travnja.

Dotične “oblačne” fotografije biste trebali fotografirati i podijeliti s njima putem posebne aplikacije. U pitanju je, naravno, mnogo više od pukog divljenja tim vječno zanimljivim nakupinama vode i leda. Ambiciozan je to projekt koji je u suradnji s građanima potreban Američkoj svemirskoj agenciji za validaciju podataka sa 6 instrumenata koji su postavljeni da promatraju Zemlju pomoću različitih satelita.

Instrumenti (i buduće fotografije dobrovoljaca diljem svijeta) su dio spomenutog projekta koji ima naziv Oblaci i svjetlosni energetski sustav Zemlje. On bi kao svoj cilj trebao imati poboljšavanje razumijevanja uloge oblaka u globalnim klimatskim promjenama.

Oblake je, napokon, ponekad prilično teško identificirati s visine. U tome i leži problem i razlog obraćanja za pomoć ljudima. Na primjer, tanke oblake ciruse, inače najčešću vrstu visokih oblaka, pomalo teško je prepoznati u odnosu na snijeg, tvrde iz NASA-e. Jedan je to od razloga zbog čega je sva dobivena satelitska promatranja ipak potrebno dodatno usporediti sa zapažanjima sa Zemlje.

Kad smo kod cirusa (Ci) kao vrste oblaka, jedan od njihovih oblika je i poznati kondenzacijski trag koji ostaje iza aviona u zraku. Nastaje kad se vodena para koju ispušta avion smrzava u ledene sitne kristale. Ljubitelji zavjera ih zovu chemtrailsima, a ljubitelji znanosti cirusima koji nastaju posve uobičajenom pojavom kondenzacije.

Ukoliko i vi želite sudjelovati u izazovu promatranja i fotografiranja oblaka, najlakši način da svojim “javljanjima s terena” sudjelujete u ovom projektu je da skinete aplikaciju GLOBE Observer koja će korak po korak davati instrukcije kako da NASA-i šaljete svoje fotografije oblaka.

Ako ste pritom i ljubitelj promatranja i analiziranja promjena na nebu, ta aplikacija će vam moći i dodatno unaprijediti znanje iz astronomije.

Iz NASA-e poručuju da su projekt promatranja oblaka započeli sada, jer oblaci u vrijeme proljeća imaju zanimljive aktivnosti. Promjene godišnjih doba mogu biti olujna, a NASA želi biti posve sigurna i dvostruko provjeriti podatke jednog instrumenta kojeg su u svemir poslali još u studenom prošle godine.

Svi oni koji žele da upravo njihove fotografije dođu na svoje odredište u svemirsku agenciju, imaju vremena do 15. travnja za slanje maksimalno deset fotografija svakoga dana. Sve dodatne upute su dostupne na ovom linku.

Foto: Globe.gov