Planete i mjeseci

NASA kreće u potragu za vodom na Mjesecu

Misija je planirana za 2023. godinu.

Foto: Astrobotic

Svemirska robotska tvrtka Astrobotic trebala bi na Mjesec poslati NASA-in rover dizajniran za traženje vode. Misija je planirana za 2023. godinu.

Još uvijek nije poznato koja će raketa ovu misiju ponijeti do svemirske destinacije, ali poznato je da će za slijetanje iskoristiti Astrobotic lunar lander. Zvijezda misije je Volatiles Investigating Polar Exploration Rover, ili skraćeno VIPER, čiji je zadatak potraga za ledom na južnom Mjesečevom polu. Uz to, VIPER bi trebao utvrditi koliko se otprilike zaleđene tekućine krije u tom području. NASA želi ta područja mapirati kako bi se voda mogla koristiti tijekom nekim sljedećih misija.

Jednom kad VIPER sleti na Mjesec, započeti će misiju koja bi trebala trajati 100 dana. Planirano je da pokrije udaljenost od oko 20 kilometara, te da za pronalaženje i mapiranje izvora vode koristi specijalnu bušilicu. Za razliku od rovera na Marsu, VIPER će se moći kontrolirati sa Zemlje, što znači da će se istraživanja obavljati u skoro realnom vremenu, piše The Verge.

NASA je posebno zainteresirana za pronalaženje vode, s obzirom na to da bi takva nalazišta mogla biti od velikog značaja za buduće misije. Voda se može pretvoriti u raketno gorivo, kisik i naravno – pitku vodu. VIPER bi trebao dati odgovor na pitanje koliko je na Mjesecu vode koja bi se jednog dana mogla iskoristiti.