Planete i mjeseci

NASA objavila izvrstan video atmosfere Titana

Znanstvenici koji prate NASA-inu sondu Cassini, koja se još od 2004. godine nalazi u orbiti Saturna, nedavno su objavili izvrstan video atmosfere Saturnovog najvećeg mjeseca Titana, nastao kombiniranjem tisuća fotografija koje je spomenuta sonda snimila u razmaku od nekoliko sati.

Spomenuta snimka, nastala od 29. do 30. listopada ove godine, prikazuje oblake metana kako putuju sjevernom hemisferom Titana, a čime su znanstvenici dobili potpuno novi uvid u dinamiku atmosfere navedenog nebeskog tijela. Naime, osim što pruža pogled na nastanak, kretanje i nestanak oblaka, snimke je vrijedna i zbog toga što uspješno otklanja eventualne smetnje koje su ponekad prisutne na pojedinačnim fotografijama.

“Filmovi s vremenskim odmakom poput ovog znanstvenicima pružaju mogućnost promatranja dinamike oblaka dok se razvijaju, kreću iznad površine i nestaju. Osim toga, film s vremenskim odmakom pomaže razlikovati smetnje u slikama (primjerice, uslijed udara kozmičkog zračenja o detektor) od slabašnih oblaka i magle”, otkrili su znanstvenici.

Iz priloženog filma moguće je vidjeti kako se oblaci metana kreću brzinom od 7 do 10 m/s prije nego što se rasprše. Štoviše, navedeni oblaci umnogome su slični onima na Zemlji. “Osim toga, postoje i mali oblaci u području malih jezera dalje na sjeveru, koji nestaju tijekom trajanja filma. Ova mala grupa oblaka miče se brzinom od 1 do 2 m/s”, napomenuli su iz tima. Sam video, u trajanju od 59 sekundi, rezultat je kombiniranja snimki nastalih u rasponu od 11 sati, sa svakom novom snimkom snimljenom u razmaku od 20 sekundi. Međutim, i uz takvu gomilu slika, cjelokupni video rezultat je ponavljanja cijelog snimljenog materijala čak šest puta, a što dovoljno govori kako je teško snimiti video tako udaljenog tijela kao što je Titan.

Ipak, dotični video već je ukazao na nove tajne koje krije Titan, budući da je opovrgnuo dosadašnju teoriju o postojanju veće količine oblaka početkom ljeta na sjevernoj hemisferi. Kompletiranje klimatskog modela Titana iznimno je važno zbog mogućnosti kako na njemu postoje izvanzemaljski mikroorganizmi, i to zahvaljujući njegovoj metanom bogatoj atmosferi. Štoviše, na taj Saturnov satelit NASA jednog dana planira poslati i automatiziranu podmornicu, a u svrhu istraživanja njegovih oceana od metana.

U međuvremenu, Cassini će promatrati Saturnove mjesece sve do rujna iduće godine, čime će premašiti izvorno trajanje svoje misije za čak devet godina, a potom će NASA sondu srušiti u atmosferu tog plinovitog diva.

1. Nikola Lučan

3 prosinca, 2016 u 8:24 pm

Fuckaš to kad još uvijek nemamo efakasan međuplanetarni pogon…

2. Brsko

24 siječnja, 2017 u 4:14 pm

ovo su samo slike slikara novog doba Laganja.