Izvor: Space.com, FOTO: SpaceNews.com

Inženjerstvo

NASA planira izgradnju svemirske postaje između Zemlje i Mjeseca

Još jedan pokazatelj kako administracija predsjednika Donalda Trumpa namjerava vratiti stari sjaj američkom svemirskom programu svakako je i najava gradnje nove svemirske postaje, smještene na pola puta između Zemlje i Mjeseca, a koja bi mogla imati značajnu ulogu u nadolazećem povratku na Mjesec, ali i misiji na Mars.

Navedenu informaciju nedavno je otkrio Bill Gerstenmaier, zamjenik ravnatelja sektora za letove s ljudskom posadom pri NASA-i. Naime, gostujući na Goddard Memorial Symposium održanom u organizaciji American Astronautical Society, Gerstenmaier je izjavio kako NASA trenutno radi na studiji izvedivosti lansiranja dijelova postaje tijekom druge i treće misije SLS-a (Space Launch System), kodnih naziva EM-2 i EM-2, koje bi trebale uslijediti najranije 2021. godine. Ipak, valja naglasiti kako će priroda navedenih letova umnogome ovisiti misiji EM-1, prvom letu SLS-a, za kojeg je sve izvjesnije će uključiti let s ljudskom posadom oko Mjeseca.

Naime, nakon što je predsjednik Trump od NASA-e zatražio izmjenu postojećeg rasporeda, s posebnim naglaskom na transformaciju misije EM-1 u punokrvnu translunarnu misiju s ljudskom posadom, čini se kako bi dotična mogla biti pomaknuta s kraja 2018. na 2019. godinu, a s ciljem što kvalitetnije pripreme. Sve navedeno bi imalo za posljedicu odgodu misija EM-2 i EM-3 s 2021. godine na nešto kasniji datum, a što bi omogućilo realizaciju puno složenijih misija, kakve su ove s lansiranjem modula za izgradnju cislunarne svemirske postaje.

Pritom valja naglasiti kako će se za potrebe druge i treće misije SLS-a koristiti moćniji potisnik, tzv. Exploration Upper Stage (EUS), a što će omogućiti lansiranje dodatnih tereta od nekoliko tona, a koji će biti smješteni u prostoru između EUS-a i Oriona, u sklopu tzv. Universal Stage Adaptera (USA). Sama postaja bit će kombinacija stambenih, teretnih i znanstvenih modula, s osnovnom funkcijom pružanja potpore astronautima na misijama u dubokom svemiru, na putu prema Mjesecu i Marsu. Osnovno prijevozno sredstvo između Zemlje i postaje zasigurno će biti svemirska letjelica Orion, uz napomenu kako će na postaju zasigurno pristajati i SpaceX letjelica Dragon 2.

No, bez obzira na to hoće li se krenuti s izgradnjom postaje, ili će se napori usmjeriti prema nekom drugom projektu u dubokom svemiru, očito je kako će nova američka administracija uložiti značajne napore kako bi se ljudi vratili na Mjesec, i ovaj put tamo i ostali za stalno. Važan element u tom procesu svakako će biti i partnerstvo sa šest moćnih kompanija koje su tijekom prošle godine u ušli u tzv. NextSTEP (Next Space Technologies for Exploration Partnerships) program s NASA-om. Štoviše, neke od kompanija uključenih u navedeni program već su krenule s razvojem tehnologija neophodnih za izgradnju postaje u dubokom svemiru, gdje prednjači Boeing koji je već osmislio detaljni dizajn postaje.

Tko zna, možda budućnost predstavljena u SyFyjevoj hit seriji Expanse, baziranoj na hit romanima iz pera Jamesa S.A. Coreya, i nije tako daleko. Ereluf beltalowda! Owkwa beltalowda!

1. Zoran Ferenčić

ožujak 18, 2017 kod 12:45 am

Planiraju već 100 godina, a još mogu i 500 godina……

2. Marijan Korade

ožujak 18, 2017 kod 1:17 am

fake

3. Zlatko Markovcic

ožujak 18, 2017 kod 6:02 am

Prifalilo novaca 🙂

4. Vlatko Dolancic

ožujak 18, 2017 kod 11:29 am

Trebaju li bojanje (tunela)?

5. Miho Tartaglia

ožujak 18, 2017 kod 11:38 am

Koga oni lažu

6. Mimi Ristevski

ožujak 18, 2017 kod 3:55 pm

Ma kakva postaja. Laž glocbalista 100%.

7. Marijan Cafuk

ožujak 18, 2017 kod 7:19 pm

Pametan potez svemir se jedino tako moze osvojot korak po korak

8. Davor Mirić

ožujak 18, 2017 kod 9:56 pm

Je korak po korak ak imas.raketu vriti!

ožujak 19, 2017 kod 8:51 am

Kaj bi titakosvojil svemir sa raketom u vriti ?

ožujak 19, 2017 kod 8:52 am

Potrazi nekog crnca on ti bu pokazal sve zvezde :))

• Davor Mirić

ožujak 19, 2017 kod 9:01 am

Hahaha,vidim ja ti si vec raketiran!

ožujak 19, 2017 kod 9:06 am

Nisam niti nebum nije to moja ideja ni zamisao al iz prijasnjeg tvojeg komentara tebi je to bilo logicno povezat sa ovom temom dakle kome se je tu snilo i ko je raketiran ?

Više u Inženjerstvo