Astronomija

NASA planira uhvatiti i istražiti asteroid

NASA-in FY2014 prijedlog budžeta uključuje plan robotskog hvatanja malenog asteroida koji se nalazi u relativnoj blizini Zemlje, te njegovog sigurnog preusmjeravanja u sustav Zemlja-Mjesec, gdje bi ga astronauti mogli posjetiti i istražiti. Predložena misija bi kombinirala suradnju tri NASA-ina odjela: Odjela za istraživanje i operacije s ljudskom posadom, Znanstvenog, te Odjela za svemirsku tehnologiju.

nasa-asteroid

(Video koji se nalazi ispod prikazuje kratku animaciju koju su uradili članovi Inicijative za dovlačenje asteroida -Asteroid Retrieval Initiative).

Astronauti bi koristili znanje stečeno godinama rada na planiranju istraživačkih misija na Međunarodnoj svemirskoj postaji, a pomoći će im i iskustvo sa znanstvenih misija obavljenih svemirskim letjelicama, kao i sličnih misija koje su obavljene na Zemlji.

Voditelji tri gore navedena udružena NASA-ina odjela ( Human Exploration and Operations Mission Directorate, Science Mission Directorate i Space Technology Mission Directorate) izjavili su u svom zahtjevu za budžet u 2014. sljedeće;

Pridruženi upravitelj Odjela za istraživanje i operacije s ljudskom posadom William Gerstenmaier je rekao: “Za misiju kojoj je cilj pronaći, uhvatiti i preusmjeriti asteroid koristeći robote, a zatim na njega uputiti astronaute kako bi ga proučavali i donijeli uzorke, potrebna su sva moguća stručna znanja koje ima NASA u jednom zajedničkom pristupu istraživanju. Uz znanstvena istraživanja i upotrebu tehnologije koja se stalno odvijaju na Međunarodnoj svemirskoj postaji, a koja nam daju dragocjena iskustva o mogućnostima boravka i rada ljudi u svemiru, ova će nam misija dati i vrijedno iskustvo o operacijama u svemiru, odnosno slanju ljudi prema sve daljim odredištima u Sunčevom sustavu, a to uključuje i odlazak na Mars. Kroz uravnoteženost ove fiskalne godine radit ćemo na definiranju plana ove misije koji bi bio financijski ostvariv. U fiskalnoj 2014. godini, NASA će započeti s razvojem i testiranjem prototipa mehanizma za hvatanje, te ćemo razrađivati ideje vezane za djelovanje posade na asteroidu.”

John Grunsfeld, voditelj Odjela za znanost:”Ključni prvi korak u ovom pothvatu je intenzivirati naše trenutne napore za pronalazak i određivanje objekata koji se nalaze u blizini Zemlje, a koji bi mogli biti pogodni za znanstveno istraživanje, kao i pronaći potencijalno rizične asteroide, te one koji su pogodniji za hvatanje.”

Michael Gazarik, voditelj Odjela za svemirsku tehnologiju: “Ova misija ubrzava razvoj naših tehnoloških aktivnosti vezanih uz solarni električni pogon velike snage. Ova ambiciozna misija presretanja, hvatanja i preusmjeravanja malenog asteroida prema dijelu svemira između Zemlje i Mjeseca ne bi mogla biti realizirana bez upotrebe tehnologije solarnog električnog pogona. Ova će tehnologija, također, dati poticaj komercijalnim industrijama vezanim uz telekomunikacije i satelite i bitan je korak prema budućim istraživačkim ekspedicijama koje će NASA obavljati sve dublje u svemiru, kako onima s ljudskom posadom, tako i onima u kojima će se koristiti roboti.”

Izvor: DC Agle, Jet Propulsion Laboratory; NASA

1. Khlog Orrgo

13 travnja, 2013 u 6:33 pm

to se zove hvatanje za slamke 🙂

2. Helion Prime

13 travnja, 2013 u 6:33 pm

to se zove vijest sam čuo prije 5 dana

3. Nikolina Kostic

13 travnja, 2013 u 6:34 pm

Od kad se covek u sve umešao i krenulo je sve naopako.

4. Jomi Jomz Joms

13 travnja, 2013 u 6:34 pm

nasa bi se trebala spustit malo na zemlju xd

5. Milivoj Šegan

13 travnja, 2013 u 6:36 pm

A što,za rep možda,,komet ne bi ufatila ? 🙂

6. Bjelanović Slaven

13 travnja, 2013 u 6:38 pm

Uhvatiće oni kurac !

7. Maxim Pelin Gorki

13 travnja, 2013 u 6:39 pm

ma planira se napušit k…. Jebote tolki ljudi gladni i beskučnici a oni hvataju asteroide u svemiru sa budžetom od ne znam koliko milijardi dolara(papira)

8. Ružica Pavković

13 travnja, 2013 u 6:39 pm

Zar već?

9. Marko Varljen

13 travnja, 2013 u 6:47 pm

…moš´mislit..!

10. Božidar Rančić

13 travnja, 2013 u 7:08 pm

Nemaju oni pare za to…..

11. Šjor Srki

13 travnja, 2013 u 7:31 pm

Proračun NASA-e se čini kao sića naspram cifre koja se izdvaja za naoružanje i ratove.

12. Davor Rosan