Svemir

NASA pokazala nova svemirska odijela za misije

NASA je u utorak pokazala dva nova svemirska odijela skrojena za buduće astronaute koji će hodati po Mjesecu ističući razvoj ključnog elementa ubrzanog programa te američke svemirske agencije da se vrati na Mjesec do 2024.

Dva NASA-ina inženjera prohodala su pozornicom u washingtonskom stožeru agencije odjeveni u svemirska odijela, činili čučnjeve pred publikom sastavljenom od studenata i novinara pokazujući kako će izgledati svemirska odjeća za nultu gravitaciju prema NASA-inom programu Artemis za istraživanje Mjeseca.

“Ovo je prvo odijelo koje smo projektirali u zadnjih oko 40 godina”, rekao je Chris Hansen, ravnatelj u NASA-inu uredu za konstruiranje svemirskih odijela.

“Danas ste vidjeli prototip tlačne odjeće. Sustav za održavanje života je u laboratoriju u Houstonu”, rekao je. “Želimo sustave koji će omogućiti našim astronautima da budu znanstvenici na površini Mjeseca”.

Trumpova administracija je u ožujku dala naputak NASA-i da spusti ljude na Mjesec do 2024. ubrzavajući postizanje cilja da se Mjesec kolonizira kao polazno mjesto za misije na Mars.

Jedno odijelo od narančaste tkanine će astronauti nositi unutar svemirskog broda. Astronauti će nositi mnogo veće, većinom bijelo odijelo na površini Mjeseca.

Nova odijela će omogućiti mnogo lakše hodanje, sagibanje i čučnjeve u kretanju po Mjesečevoj površini, rekla je Amy Ross, vodeća inženjerka NASA-e za svemirska odijela.