Planete i mjeseci

NASA pomakla misiju u kojoj bi trebala poslati dron na Saturnov mjesec za 2027. godinu

Foto: NASA/JHU-APL

NASA planira poslati dron na Saturnov mjesec Titan, ali čini se da ćemo na to ipak čekati više nego što smo mislili.

Američka svemirska agencija NASA odgodila je lansiranje drona Dragonfly za otprilike jednu godinu, pa se lansiranje neće dogoditi 2026. nego 2027. godine. Agencija je kao razlog odgode navela “vanjske čimbenike” među kojima se našla i aktualna pandemija koronavirusa. Utjecaj pandemije na budžet odjela za planetarnu znanost je i više nego očit, tako da je praktičnije rješenje sačekati s misijom, piše Engadget.

Lansiranje Dragonfly drona je prvobitno bilo planirano za 2025. godinu, tako da ovo nije prva odgoda ove misije. NASA je to već ranije učinila i pomakla lansiranje s 2025. godine na 2026. godinu.

Riječ je o vrlo ambicioznom projektu, a Dragonfly bi trebao provesti devet godina obavljajući misije i prikupljajući uzorke za proučavanje. Cilj misije je proučiti naseljivost i razvoj probiotičke kemije u ključnom krateru udara na mjesecu Titanu.

Iako će se na završne rezultate dugo čekati, ako sve prođe prema planu, očekuje se da će Dragonfly omogućiti bolju sliku o još uvijek misterioznom mjesecu, kao i o održivosti života izvan našeg planeta.