Svemir

NASA prati ogromnu rastuću čudnu magnetsku anomaliju iznad Zemlje

Foto: Screenshot YouTube / NASA Goddard

Američka svemirska agencija NASA aktivno prati neobičnu anomaliju u Zemljinom magnetskom polju, odnosno divovsko područje nižeg magnetskog intenziteta na nebu, koje se proteže između Južne Amerike i jugozapadne Afrike.

Taj fenomen nosi ime Južnoatlantska anomalija (SAA) i godinama intrigira i zbunjuje znanstvenike. Sateliti su posebno osjetljivi na oslabljenu snagu magnetskog polja unutar anomalije, pošto su zbog toga više izloženi česticama sa Sunca.

Spomenuta anomalija općenito ne utječe na život na Zemlji, ali ima efekt na orbite svemirskih letjelica, uključujući i orbitu ISS-a (Međunarodne svemirske stanice).

Kad letjelice prolaze kroz anomaliju, može doći do kvara i kratkih spojeva na njihovim tehnološkim sustavima u slučaju da ih pogode visokoenergetski protoni.

Smatra se da je osnovni izvor anomalije vrtlog rastaljenog željeza unutar Zemljine vanjske jezgre. Kretanje te užarene mase stvara električne struje koje na Zemlji uzrokuju magnetsko polje, a ono, čini se, ne mora svugdje biti isto, piše Science Alert.

Iako Južnoatlantska anomalija i dalje predstavlja veliki misterij za znanstvenike, nedavna istraživanja otkrila su neke uvide u uzroke i posljedice ove čudnovate pojave.