Svemir

NASA testira novu strategiju za sigurnije slijetanje na Mjesec i Mars

Riječ je o projektu Safe and Precise Landing Integrated Capabilities Evolution (SPLICE) koji ima za cilj poboljšati sigurnost slijetanja.

Američka svemirska agencija NASA je izgradila potpuno novi sustav koji bi slijetanje na Mjesec i Mars mogao učiniti daleko manje rizičnim. Novi sustav bi trebao biti testiran tijekom neke od sljedećih misija, pa je već planirana akcija čiji će cilj biti provjera svih elemenata koji bi u bliskoj budućnosti mogli doprinijeti boljoj sigurnosti astronauta.

Riječ je o projektu Safe and Precise Landing Integrated Capabilities Evolution (SPLICE) koji ima za cilj poboljšati sigurnost slijetanja uz pomoć sustava koji kombinira laserske senzore, kamere, super-brzo računalo i sofisticirane algoritme.

Sustav je namijenjen budućim Artemis misijama koje će krenuti prema Mjesecu, a kasnije i prema Marsu, a sustav bi trebao omogućiti slijetanje na različitim terenima, što bi automatski povećalo broj odgovarajućih pozicija za spuštanje svemirskih letjelica, piše Futurism.

SPLICE djeluje tako da prvo uspoređuje snimke površine koja se nađe ispod letjelice s bazom podataka koja sadrži informacije o površinama na koje se ranije slijetalo, te na visini između četiri i sedam kilometara uz pomoć laserskih senzora utvrđuje najsigurnije mjesto za slijetanje.

Iz NASA-e se nadaju da će se sustav naći u okviru Artemis misije koja je planirana za 2024. godinu, kad bi na Mjesec trebala sletjeti i prva žena astronaut.

Prvo testiranje se očekuje tijekom leta Blue Origin New Shepard rakete. Za sad još uvijek nije poznat početak misije, ali se zna da će se prvo SPLICE slijetanje dogoditi na Zemlji, s obzirom na to da je precizno i sigurno slijetanje na druga nebeska tijela i dalje veliki izazov. To bi se s novim sustavom trebalo promijeniti, ali svemirsku agenciju još čeka jako puno posla.