Foto: Pixabay

Svemir

NASA-u zanima možemo li se razmnožavati u svemiru

Provest će se testiranja

NASA-ini znanstvenici žele razumjeti kako se sperma ponaša u svemiru.

Nedavno su, zajedno s 2.500 kg zaliha i eksperimenata, poslali i nekoliko uzoraka sperme u Falcon 9 raketi na Međunarodnu svemirsku stanicu.

NASA pokušava proniknuti u problematiku koja ih muči otkako su shvatili da će ljudi možda živjeti u svemiru (ili barem putovati na produžene svemirske odmore). Možemo li se reproducirati u svemiru?

Budući da luksuzni svemirski hoteli i dugoročne misije na Mars postaju stvarnost, dobro je unaprijed istražiti pitanja o oplodnji i razmnožavanju.

U okviru misije zvane Micro-11 astronauti će na Međunarodnoj svemirskoj stanici testirati mogu li se uzorci sperme čovjeka i bika (kontrolna skupina) slobodno i dovoljno brzo kretati da se spoje s jajnim stanicama unutar Microgravity Science Gloveboxa. Astronauti će snimati eksperimente i slati snimke natrag na Zemlju kako bi se analizirale.

Ti eksperimenti su važni jer postoje dokazi iz ranije provedenih eksperimenata da nedostatak gravitacije može odbaciti način na koji sperma funkcionira na Zemlji. Iako se sperma u mikrogravitaciji može slobodnije kretati, najveći izazov bi moglo biti spajanje sperme s jajnom stanicom. ”Kašnjenja ili problemi u toj fazi mogli bi spriječiti proces oplodnje u svemiru,” navodi se na NASA-inom webu.

Nije prvi put da se proučava spermu u svemiru. Prošle godine je NASA otkrila da je smrznuta sperma miša preživjela 9-mjesečnu posjetu Međunarodnoj svemirskoj stanici te su se pomoću nje uspjeli razviti zdravi miševi poslije na Zemlji.

Znanstvenici su isto tako pokazali da su se vodeni beskralježnjaci uspješno reproducirali u svemiru još 1998. godine: puževi i rašljoticalci nastavili su životni ciklus u vodenom akvariju tijekom 4-mjesečnog putovanja na Međunarodnoj svemirskoj stanici.

Čak i kad shvatimo kako se sperma ponaša u svemiru, i dalje ćemo si postavljati dodatna pitanja. Što je sa složenošću seksualnog odnosa u svemiru? Može li čovjek preživjeti rođenje u mikrogravitaciji? Kako savladati problem velike količine radijacije u svemiru? Hoće li nedostatak gravitacije utjecati na rani razvoj djece?

svemir zanimljivosti 2018, vesti iz astronomije, najnovije novosti o svemiru, novosti iz istrazivanja svemira, novosti svemir

1. Bane

travanj 15, 2018 kod 1:15 am

Neobično istraživanje jer se već danas ljudi mogu razmnožavati i na drugi način. A za koju godinu će to moći da uradi mašina. Pustimo mašti na volju – šaljemo materijal, mašine sa svemirskim brodom i kada dođu na 20 godina od odredišta mašine naprave ljude. Zato mi ovo istraživanje deluje više nego neobično – ili je neko nešto zaribao u prevođenju vijesti ili u NASA imaju viška novca.

2. Josip