Astronomija

NASA uočila potencijalno naseljivi planet

Već neko vrijeme postoji šačica otkrivenih egzoplaneta koji su relativno blizu i koji su potencijalno naseljivi.

NASA-in satelit Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) je tako uočio novi planet udaljen samo 31 svjetlosnu godinu. Kruži oko obližnje zvijezde u zviježđu Vodena zmija s još dva svemirska tijela.

Na jednom od tih planeta (GJ 357 d) moglo bi biti tekuće vode ako se utvrdi da je stjenovit i da ima gustu atmosferu. Isti spada među 45 najbližih do sada otkrivenih egzoplaneta.

Nalazi se u tzv. zoni Zlatokose. Ta zona je ono područje u kojem je temperatura idealna da bi planet, ako je stjenovit, mogao imati tekuću vodu.

Inače je masa GJ 357 d je najmanje 6,1 puta veća od Zemljine, a planet napravi krug oko svoje omanje zvijezde svakih 55,7 dana..

Do sada su potvrđena svega 24 egzoplaneta koje je uočio teleskop TESS, ali znanstvenici očekuju da će teleskop identificirati još tisuće sličnih kandidata prije završetka misije. Neki od njih bi mogli podržavati razvoj života, uključujući GJ 357 d.

Od 4025 otkrivenih egzoplaneta, samo se za malo njih smatra da su potencijalno nastanjivi, odnosno pogodni za biološki život.

Među njih spadaju Proxima Centauri b (udaljen od nas 4,25 svjetlosnih godina), planeti Teegarden a i Teegarden b (udaljeni 12,5 svjetlosnih godina) i tri planeta oko trostrukog zvjezdanog sustava Gliese 667 C (udaljeni 23,6 svjetlosnih godina).