Svemir

NASA upozorava da moramo ozbiljnije shvaćati meteore koji nam prijete

60 godina u svemiru obilježeno foto-knjigom

Jim Bridenstine, voditelja NASA-e, smatra da ponajprije zbog hollywoodskih filmova se pitanje meteora koji prolaze i udaraju u Zemlju ne shvaća dovoljno ozbiljno. Ili se čak shvaća olako.

“Moramo ozbiljnije shvaćati meteore koji udaraju u Zemlju. Volio bih da mogu reći kako su ti događaji iznimno jedinstveni, ali nisu”, tvrdi Bridenstine.

“Moramo se pobrinuti da ljudi shvate kako se ne radi o Hollywoodu. Ne radi se o filmovima”, izjavljivao je nedavno za medije. Dodao je kako je razlog zašto je NASA to ozbiljno shvatila nešto što nazivamo ‘faktorom hihotanja’.

Meteor koji je bio eksplodirao iznad ruske Čeljabinske regije 2013. g. nije bio nimalo smiješna stvar. Ozlijedio je više od 1400 ljudi i ostavio za sobom materijalnu štetu na tisućama zgrada. Dotični meteor je putovao brzinom od oko 64.000 km / h.

Bridenstine je napomenuo kako su NASA-ini sustavi za modeliranje predvidjeli da će se te pojave dogoditi “jednom svakih 60 godina”.

Pored toga, istaknuo da je da je istog dana eksplozije meteora Čeljabinsk još i veći asteroid stigao na 27 tisuća kilometara od Zemlje.

“Oni su alternativno nazvani ‘Objekti blizu Zemlje’ , budući da se za neke od njih smatra da su jezgre izumrlih kometa, a ne asteroidi, većina objekata potječe iz glavnog asteroidnog pojasa i uznemirena je kroz sudar asteroida ili gravitacijski utjecaj Jupiter”, pojasnio je Bridenstine.